Zapytaj lekarza

1 , 0 1 0 , 1 7 8

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jak schudnąć 3 kg?

Mam 18 lat i przy wzroście 164 ważę 53 kg, ale bardzo chciałabym ważyć 50kg, tylko nie wiem, jak to zrobić. Ja naprawdę jem niewiele i do tego pomagam sobie octem jabłkowym w tabletach (zażywam go już około 2miesięcy) i owszem pomagało to na początku, bo wtedy z 58 kg doszłam do 53 kg, ale teraz moja waga stanęła, a bardzo chciałabym dobić do tych 50 kg. Normalnie jadam śniadania i obiady, ale nie jadam kolacji, co do słodyczy to może raz na tydzień zjem coś słodkiego, piję wodę, raz w tygodniu chodzę na basen i tak w ciągu dnia staram się ruszać, ale nic nie pomaga. Uważam, że jak dobije do tych 50 kg to będzie idealnie, dlatego proszę o radę, co zrobić, żeby moja waga spadła jeszcze tylko o te marne 3 kg. Zapomniałam dodać, że chcę się pozbyć tych 3 kg przede wszystkim po to, żeby zgubić tłuszczyk z ud, bo tam mam go najwięcej.
, 18 LAT ponad rok temu

Czy dieta cud istnieje?

Wiele osób, które chciałyby schudnąć, liczą, że w końcu trafią na cudowną dietę. Chcą zrzucić zbędne kilogramy bez zbędnego wysiłku. Czy to możliwe? Obejrzyj film i sprawdź.

Witam!

Nie polecam omijania posiłków. Zjadanie kolacji jest tak samo ważne, jak zjadanie śniadania. Powinnaś tylko pamiętać, aby była lekka, niskokaloryczna i zjedzona najpóźniej na 2-3 godziny przed snem.

Myślę, że nie powinnaś się odchudzać. Lepiej, jeśli więcej czasu poświęcisz na aktywność fizyczną. Mogą to być zajęcia aerobiku.  Ważne by trwały co najmniej 30 minut (po takim czasie spalana jest tkanka tłuszczowa). Istotna jest także systematyczność treningów - najlepiej 2-3 treningi w tygodniu. Poza zajęciami w fitness klubie, dobrze gdybyś codziennie wygospodarowała czas na spacery czy marsze. Każda aktywność jest dobra, pod warunkiem, że nie ma żadnych przeciwwskazań do jej podejmowania.

Z diety należałoby wyeliminować "bomby kaloryczne": cukier dodawany do kawy i herbaty, kolorowe słodzone napoje gazowane i soki z dodatkiem cukru, tłuste wędliny, serki topione, serki typu fromage, feta, sery żółte, tłuste, zawiesiste zupy (śmietanę można zastąpić np. jogurtem 0%), tłuste placki, kotlety, kluski, fast-foody, ciasta, ciasteczka, smażone potrawy (zwłaszcza w panierce, która chłonie tłuszcz jak gąbka).

Pozdrawiam

P.S. Przykładowe ćwiczenia znajdziesz w materiałach video na stronie abccwiczenia.pl.

Dietetyk, autorka wielu tekstów dotyczących problematyki odchudzania i zdrowego żywienia.
umów wizytę 0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety