Osoba , 18 lat Witam, mam 18 lat, ważę 72 kg przy wzroście 167. Chciałbym ważyć o 10 kg mniej. Jak to zrobić? Proszę o pomoc. Wcześniej ważyłem 85 kg, udało mi się to zrzucić przez to, że przez jakiś czas jadłem jeden skromny posiłek dziennie. Błagam o pomoc. Bardzo by mi zależało na straceniu brzuszka jak to zrobić, jakie ćwiczenia na to są najlepsze? I jaką dietę stosować, aby schudnąć ale znowu nie przytyć? Błagam o szybką odpowiedź, pozdrawiam.
Odpowiedź na pytanie znajduje się poniżej.
Mgr Katarzyna Mazowska 73
Mgr Katarzyna Mazowska Dietetyk, Warszawa Bemowo 73 poziom zaufania
Zaufany specjalista Umów wizytę
Edytuj odpowiedź

Witam,

Ponieważ jesteś młodym człowiekiem, nie powinieneś stosować diety na własną rękę.
Twoje obecne BMI wynosi 25,9.
Oznacza to lekką nadwagę.
Powinieneś schudnąć około 3 kilogramy.

Piramida Zdrowego Żywienia - każdego dnia powinieneś spożyć:
• 5 porcji produktów zbożowych (pieczywo, kasze, ryż, płatki zbożowe, musli), przy czym 1 porcja to: 1 kromka chleba, 3 łyżki ryżu, kaszy, makaronu, 2 łyżki płatków;
• 4 porcje warzyw ( w tym ziemniaków) - warzywa można spożywać praktycznie bez ograniczeń, przy czym 1 porcja to 100 g;
• 1 porcję owoców (zgodnie z Piramidą Żywienia powinny to być 3 porcje, jednak przy diecie odchudzającej polecałabym ograniczenie się do 1 porcji), przy czym 1 porcja to 100 g owoców (np. 1/2 jabłka, pomarańczy, gruszki, 5 śliwek węgierek lub 7 truskawek);
• mleko i przetwory mleczne - 2 porcje (mleko, kefir, maślanka, jogurt, ser) - dobrze wybierać produkty odtłuszczone, w wersji "light", 1 porcja w tym wypadku oznacza: 1 szkl. mleka, kefiru, jogurtu, 100 g sera twarogowego lub 2 plasterki sera żółtego - należy jednak pamiętać, iż ser żółty jest bardzo kaloryczny;
• mięso, ryby lub nasiona roślin strączkowych - 1 porcja, która odpowiada: 150 g ryby lub mięsa z kurczaka/indyka bez skóry; część mięsa można zamienić na 40-50 g suchych nasion roślin strączkowych lub 2 sztuki jaj;
• tłuszcze - 3 porcje, przy czym 1 porcja to 1 łyżka oleju lub oliwy lub 1 łyżka miękkiej margaryny.

Zacznij ruszać się więcej (co najmniej 30 minut dziennie).

Zastosowanie może mieć także:
• wyeliminowanie nadmiernej ilości tłuszczu w diecie (na rynku istnieje wiele margaryn tupu light, które często mają nawet 3 razy mniej kalorii niż masło);
• spożywanie pełnoziarnistych produktów zbożowych (razowego makaronu, brązowego ryżu, kasz - wydłużają uczucie sytości);
• włączenie do diety większej ilości warzyw i owoców;
• ograniczenie dodawanego cukru;
• ograniczenie ilości wypijanych napojów kolorowych, zjadanych słodyczy etc.;
• zamiana tłustych mięs na chude (szynkę z piesi kurczaka, szynkę gotowaną etc.);
• włączenie do jadłospisu ryb.

Przykładowe ćwiczenia znajdziesz na www.abccwiczenia.pl

Ćwiczenia na płaski brzuch to:
• brzuszki proste,
• brzuszki skośne,
• skłony w przód do siadu równoważnego,
• brzuszki na piłce (w tym wypadku dodatkowo trzeba pokonać niestabilność piłki, co pobudza do pracy mięśnie głębokie),
• prostowanie kończyn dolnych ze stopami lekko uniesionymi nad podłogą,
• unoszenie miednicy w leżeniu na plecach,
• "rowerek",
• zginanie tułowia w bok w leżeniu bokiem.

ZDECYDOWANIE ODRADZAM Ci głodówki i inne niefizjologiczne diety.
Postaw na UROZMAICONĄ dietę (spożywaj różnorodne produkty w ciągu dnia).
Jeden posiłek, to zdecydowanie za mało!

Zalecałabym spożywanie 5 posiłków dziennie:
-śniadanie, obiad, kolacja jako posiłki główne, o większej kaloryczności,
-II śniadanie, podwieczorek - mniejsze, o mniejszej kaloryczności, w formie przekąsek.
Ostatni posiłek zalecałabym na 2-3 godziny przed snem.
Przynajmniej 1 posiłek powinien być ciepły.
Nie można zapominać o śniadaniu.
Posiłki powinny być spożywane w spokoju, powoli.
Należy dokładnie żuć każdy kęs.
Od stołu dobrze jest odejść z niedosytem – uczucie sytości pojawia się dopiero po pewnym czasie.


POZDRAWIAM

 Redakcja abcZdrowie
Redakcja abcZdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Witamy serdecznie!

Zebraliśmy dla ciebie dodatkowe informacje dotyczące tematów poruszanych w pytaniu. Skorzystaj z linków poniżej, aby dowiedzieć się więcej:

  • Odchudzanie – Moda na odchudzanie pojawia się z nadejściem każdej wiosny. Przed latem rośnie bowiem liczba osób, którym marzy się szczuplejsza sylwetka. Zastosowanie zasad zdrowego odchudzania pozwala na skuteczne zrzucenie zbędnych kilogramów, a także na nauczenie się prawidłowych nawyków żywieniowych, dzięki którym po zakończonej kuracji nie grozi efekt jo-jo.
  • Zasady zdrowego odchudzania – Zasady zdrowego odchudzania warto mieć w małym paluszku przed rozpoczęciem jakiejkolwiek diety odchudzającej. Odchudzanie wydaje się tematem dobrze znanym, zwłaszcza kobietom, ale mimo to wiele osób popełnia podstawowe błędy. Jeśli chcesz schudnąć - pamiętaj, że twoje ciało zasługuje na dobre traktowanie.

Nasi lekarze odpowiedzieli też na kilka podobnych pytań innych użytkowników:

Wyszukaj lekarza po opiniach