Pokaż kategorie abcZdrowie.pl
Mężczyzna

Tabliczki mnożenia uczymy się od 2 klasy szkoły podstawowej. Niestety, mimo ciągłego powtarzania, syn nie potrafi jej zapamiętać. Uczymy się, powtarzając (dziecko powtarza po mnie - z wierszami uczonymi w ten sposób nie ma najmniejszych problemów), przepisując przykłady, jednocześnie głośno je czytając, rozwiązując masę przykładów, powtarzając w różnych możliwych sytuacjach... Gdy syn wieczorem już prawie pamięta - następnego dnia znów czarna dziura :( Z mnożeniem przez 9 nie mamy najmniejszych problemów (dzięki sposobowi na palcach) oraz przez 2 i 5, zaś problem mu sprawia cała reszta. Jesteśmy już tm bardzo zmęczeni - zwłaszcza syn, nie mam już pomysłów, jak mamy sobie poradzić z tym problemem. (Syn ma zdiagnozowane ADHD i od 9 miesięcy bierze lek). Jak pomóc dziecku w zapamiętaniu? Czy są jakieś sposoby mnożenia?

Lek. Marta Mauer-Włodarczak 55
Lek. Marta Mauer-Włodarczak Psycholog, Psychoterapeuta, Warszawa Mokotów 55 poziom zaufania
Zaufany specjalista Umów wizytę

Witam Panią!

Czy problemy z zapamiętywaniem dotyczą tylko tabliczki mnożenia?

Czytając Pani list odnoszę wrażenie, że dziecko nie zostało dostatecznie zdiagnozowane. Sugerowałabym, aby udała się Pani do psychiatry lub psychoterapeuty specjalizującego się w ADHD u dzieci. Moim zdaniem, synka należałoby sprawdzić pod kątem zaburzeń pamięci. Poza tym, moim zdaniem, Pani syn powinien przebywać pod stałą kontorlą psychoterapeuty, gdyż sama farmakoterapia to zdecydowanie za mało.

Jeśli chodzi o samą naukę tabliczki mnożenia, to mnemotechniki raczej sobie z nią nie poradzą, gdyż jest to zbyt duży materiał do opanowania. Szczerze namawiam do przeprowadzenia kompleksowej diagnostyki syna. Proszę też wziąć pod uwagę fakt, że do stwierdzenia ADHD potrzebny jest szereg badań i konsultacji z zespołem specjalistów.

Pozdrawiam.

Podobne pytania

lekarzy jest teraz online

Zapytaj lekarza
zapytaj lekarza

za darmo

  • Odpowiedź w 24 godziny
  • Bez żadnych opłat
  • Lekarze, psychologowie, dietetycy

lekarzy jest teraz online

0/500