Zapytaj lekarza

1 , 0 0 9 , 5 8 8

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Cukrzyca typu II a nadciśnienie tętnicze

Witam, choruje na cukrzycę typu II i na nadciśnienie tętnicze. mam 25 lat. Byłam u diabetologa myslałam, że ustali dla mnie najwyższy i najniższy bezpieczny poziom cukru dla mnie, ale niestety nie. Zauważyłam, że przy cukrze ponad 120 1 godz po posiłku odczuwam bóle brzucha nadmierne pragnienie- czy to objawy hiperglikemii, natomoast przy cukrze ok 70 odczuwam drżenie rąk jest mi słabo czy to objawy hipoglikemii? Czy przyjmując glucophage 500 mg może wystapić hiperglikemia i hipoglikemia?
KOBIETA, 25 LAT ponad rok temu

Około 90% wszystkich chorych na cukrzycę cierpi również na polineuropatię cukrzycową.
Polineuropatią nazywamy uszkodzenie nerwów obwodowych.
Polineuropatia może przebiegać skrycie i ujawniać się w różnie długim okresie od momentu rozpoznania cukrzycy.
Najczęściej pierwszym i głównym objawem jest ostry, piekący i przeszywający ból zlokalizowany jako „ skarpetki”.
Bólom towarzyszy mrowienie i drętwienie kończyn, uczucie ich oziębienia, często przeczulica skóry kiedy to lekki dotyk powoduje ból.
Po pewnym czasie pojawiają się zaburzenia czucia w kończynach.
Objawy nasilają się nocą.

Diagnostyką i leczeniem polineuropatii zajmują się niektórzy neurolodzy. Proszę pamiętać o kontroli

Specjalista w dziedzinie neurologii.
umów wizytę 0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety