Zapytaj lekarza

1 , 0 1 0 , 1 4 6

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Gronkowiec - jakie badania i jak wyleczyć?

Błagam o pomoc! Od 6 lat mam ciągle anginy ropne, bóle ucha lewego, zatkany nos, biały nalot na języku, straszny odór z buzi od 2 miesięcy. Zrobili mi wymaz z gardła, wyhodował się gronkowiec i candida powtórzyłem wyniki i potwierdził się gronkowiec bez grzyba. Doszła alergia ogólna na wszystko. Dostałem T*****, w środę wieczorem strasznie spuchł mi język, zacząłem się dusić. Na pogotowiu dostałem dożylnie sterydy i w tabletkach do domu, obrzęk nie zszedł. Nie wiem co mam robić, do jakiego lekarza się zgłosić i jakie badania zrobić sobie, aby zdiagnozować chorobę i ja wyleczyć? A tak w ogóle czy ten gronkowiec jest do wyleczenia? A może rozpoczyna się białaczka lub rak? Sam nie wiem. Czy gronkowiec może siać takie spustoszenie łącznie z tym językiem? Czy może zaatakować inne narządy i jak szybko się rozprzestrzenia po organizmie? Proszę o jakieś wskazówki. A i lekarz widząc wyniki badania na gronkowca natychmiast zasugerował autoszczepionkę w Krakowie. Co o tym mam myśleć?
KOBIETA, 27 LAT ponad rok temu

Antykoncepcja po

Niestety, czasami niektóre metody zabezpieczenia przed ciążą zawodzą, może dojść do pęknięcia prezerwatywy lub kobieta zapomni o tabletce antykoncepcyjnej. Coraz częściej mówi się o antykoncepcji awaryjnej, która jest określana również jako antykoncepcja ?po? czy antykoncepcja ratunkowa.

Redakcja abcZdrowie Stażysta/Rezydent, Warszawa
79 poziom zaufania

Obecność gronkowca złocistego (także MRSA) w nosogardle jest powszechna u nawet 20-30% populacji jako stan tzw. nosicielstwa. Czyli bez wywoływania objawów choroby. Ważne jest czy posiew wykonano w trakcie anginy. Jeśli był on wykonany bez objawów chorobowych jego rezultat nie ma znaczenia. Przyjmowanie sterydów powoduje podwyższony poziom WBC, NEUT, ale także RBC, Hb i PLT.

Biały nalot na języku i nieprzyjemny zapach z ust mogą być wynikiem infekcji grzybiczej, szczególnie jeśli był Pan wielokrotnie leczony antybiotykami a obecnie przyjmuje sterydy doustne.

Proponuję na początek udać się do lekarza rodzinnego.

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
umów wizytę 0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety