Zapytaj lekarza

1 , 0 2 1 , 0 4 8

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Smażone warzywa i kurczak a odchudzanie

Witam. Mam rocznikowo 15 lat i mam ok 166 cm. Do tego dochodzi moja waga którą próbuje zrzucić. Są wakacje przed którymi ważyłam ok 84 kg, następnie jak przyjechałam do domu 87 co dla mnie było szokiem, ale na szczęście zrzuciłam 4 kg, wiec teraz mam 83. Nie słodzę herbaty (od ponad 3 lat)ale lubię słodycze. Uwielbiam mrożone warzywa na obiad + pierś z kurczaka. Nie jem pieczywa(nie lubię).Ogólnie to teraz jem mało bo są upały. Czy to dobra droga, żeby schudnąć?
KOBIETA ponad rok temu

Dieta oparta na wymiennikach węglowodanowych

Obejrzyj film i dowiedz się, na czym polega dieta oparta na wymiennikach węglowodanowych. Na ten temat wypowiada się ekspert - diabetolog dr Agnieszka Tiuryn-Petrulewicz.

Roma Wojtewicz Dietetyk, Poznań
76 poziom zaufania

Witam Ilościowe zmniejszanie spożycia pokarmów nie jest dobrym rozwiązaniem- w ten sposób organizm przyzwyczaja się do niskiej podaży energii, co w przypadku powrotu do tradycyjnego stylu żywienia, spowoduje efekt jo-jo, czyli powrót do wyjściowej masy ciała. Ponadto taki nawyk skutkuje niedoborami składników odżywczych i brakiem energii, trudnością z koncentracją, ogólnym osłabieniem i szybką męczliwością. Zalecałabym natomiast wprowadzenie 5 posiłkowego trybu żywienia - jedząc mniej, ale częściej regulujemy tempo metabolizmu i zapobiegamy uczuciu głodu pomiędzy posiłkami (będącego podstawową przyczyną podjadania słodyczy) Zamiast słodyczy proponuję przygotowywać koktajle na bazie owoców i mleka lub jogurtu- są bardzo smaczne, pożywne i mniej kaloryczne. Cennym podwieczorkiem będzie również jogurt z owocami i orzechami, musy owocowe, lub po prostu świeże owoce, które aktualnie są bardzo łatwo dostępne. Warzywa na patelnię z kurczakiem stanowią dobrą propozycję dania obiadowego, przy czym należy dodać do tego źródło węglowodanów, najlepiej złożonych - ryż brązowy, makaron razowy, lub kaszę. Ponadto zamiast smażenia, polecam duszenie pod przykryciem z niewielką ilością wody, gotowanie lub zapiekanie w naczyniu żaroodpornym. Bardzo ważna jest również codzienna aktywność fizyczna - dowolny sport lub ćwiczenia przez minimum 40minut.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy