Zapytaj lekarza

1 , 0 2 2 , 1 9 7

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Udar spowodowany podaniem zastrzyku na zagęszczenie krwi

Dobry wieczór. Do jakiego lekarza powinnam się udać z ciocią , która przeszła lekki udar, spowodowany podaniem przez trzy dni pod rząd zastrzyku na zagęszczenie krwi, przed usunięciem zębów, a do tej pory brała leki na rozrzedzenie krwi. Kto może mi pomóc aby przywrócić ją do zdrowia jakie miała jeszcze dwa miesiące temu?
KOBIETA, 70 LAT ponad rok temu

Przyczyny udaru mózgu

Udar mózgu stanowi 80 proc. wszystkich udarów i jest jednym z powikłań zatorowych chorób serca. Będąc główną przyczyną niesprawności osób po 40 roku życia, stanowi trzecią w kolejności przyczynę zgonów. O przyczynach powstawania udaru mózgu, opowiada prof. Janina Stępińska, kardiolog.

Witam, ten zastrzyk nie był na zagęszczenie krwi. Jeśli pacjent bierze leki rozrzedzające krew, to przed zabiegami chirurgicznymi zmienia się te leki na inne (podawane w zastrzykach, najczęściej Klexane). Te zastrzyki też rozrzedzają krew, tylko działają na innej zasadzie. Jest to rutynowe postępowanie. Proszę się leczyć u tego lekarza, który rozpoznał udar.

umów wizytę 0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy