Zapytaj lekarza

1 , 0 1 2 , 3 1 0

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Ból i zawroty głowy a ostawienie leków na nerwicę

Witam.Mam 30 lat.Od wczoraj tj. od 4 sierpnia br mam ostre zawroty głowy, zmniejszoną koncentrację,boli mnie głowa i mam lekką biegunkę. Trochę ciśnie mnie w klatce piersiowej.Przez pól roku brałam lek aciprex na nerwicę.W sobotę miałam ostatnia dawkę leku.Powoli miałam zejście z dawki.Czy te dolegliwości to moga być skutki odstawienia leku czy może wpływ upałów?Na powrót nerwicy to chyba za wcześnie?Lekarz nie mówił o tym czy moga byc skutki odstawienia leku a wizyta u Pani dr dopiero w paźdz.
KOBIETA, 30 LAT ponad rok temu

Pierwsze objawy autyzmu

Autyzm to dziecięce zaburzenie rozwojowe. Częściej występuje u chłopców niż u dziewczynek. Sprawdź, co jeszcze warto wiedzieć na temat autyzmu. Obejrzyj film i dowiedz się, jakie są jego pierwsze objawy.

Witam Panią,

"Nerwica" to potoczne określenie na zaburzenia lękowe (kiedyś tak je nazywano). Jednocześnie jest to określenie bardzo pojemne- może oznaczać różne objawy. Pani nie pisze z powodu jakich objawów podjęto u Pani terapię escitalopramem. Jesli jednak leczenie tym lekiem zostało podjęte z powodu epizodu depresji, a nie nerwicy ( czasem objawy lękowo-depresyjne diagnozowane są jako "nerwica", a pacjent cierpi z powodu "głebszego niż nerwica" epizodu depresyjnego ) wtedy kilkumiesięczna terapia przeciwdepresyjna może być za krótka, a po odstawieniu leku pojawia się nawrót tego samego epizodu depresji. Jeśli jest tak jak Pani mówi lek był odstawiany stopniowo, to nie powinny pojawić się u Pani opisane powyżej objawy, nie można jednak ich wykluczyć.W takim przypadku prosze skonsultować się z psychiatrą prowadzącym. Jeśli nie uda się Pani umówić z psychiatrą, proszę zgłosić się od lekarza rodzinnego poporsić o wystawienie jednego opakowania Aciprex 10mg i przyjmować po pół tableki co drugi dzień przez 2-3 tygodnie. To może pomóc w wyeliminowaniu objawów odstawienia escitalopramu.Opisane dolegliwości nie sącharakterystyczne dla reakcji przegrzania. Tak czy inaczej warto unikać ekspozycji na upały oraz pić ponad 2,5 litra płynów na dobę.

Pozdrawiam!

Specjalistka w dziedzinie psychiatrii, seksuolog oraz psychoterapeuta. Posiada uprawnienia Fellow of the European Board of Sexual Medicine nadane przez Europejskie Towarzystwo Medycyny Seksualnej ESSM. Związana z Instytutem Psychiatrii i Neurologii w Warszawie.
umów wizytę 0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety