Zapytaj lekarza

1 , 0 1 5 , 1 3 3

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Czy zwiększenie dawki leku na nerwicę może spowodować biegunkę?

witam. leczę się na nerwicę (napady lęku). dostałem do leczenia citaxil i dzisiaj dawka została zwiększona do 15mg na dwa dni, a potem już 20mg dziennie. doraźnie w razie napadu hydroxyzynum. dzisiaj pojawiła się wodnista biegunka z niestrawionymi częściami posiłku. były takie dwa wypróżnienia. Elektrolity uzupełniane odrazu po wystąpieniu biegunki. czy to może mieć związek ze zwiększeniem dawki leku? czy może jakiś wirus? nie mam żadnego bólu w brzuchu, tylko biegunka.
MĘŻCZYZNA, 31 LAT ponad rok temu

Witam Każdy lek może wywołać działania uboczne, co w dużej mierze zależy też od wrażliwości osobniczej pacjenta. W przypadku zażywania leków przeciwdepresyjnych również należy liczyć się ze skutkami ubocznymi. Wnioskuję, że miał Pan na myśli Citaxin lub Coaxil. Oba te leki mogą powodować zaburzenia funkcjonowania układu pokarmowego. Poniżej przesyłam link do ulotek Citaxin i Coaxil. Zapewne wie Pan jednak o tym, że w przypadku nerwicy lękowej i zaburzeń depresyjnych farmakologia jest leczeniem objawowym, nie rozwiązuje problemu. W leczeniu nerwicy lękowej oraz depresji bezpieczną i skuteczną metodą jest psychoterapia. Podczas psychoterapii leczy się nie tylko objawy choroby, ale również dociera się do przyczyny problemu i znajduje się sposób jego rozwiązania. Jeżeli chciałby Pan skutecznie pozbyć się problemu i wyleczyć z nerwicy i zaburzeń depresyjnych, bez skutków ubocznych, to zachęcam do psychoterapii. Gdyby chciał Pan porozmawiać o problemie, to zapraszam do kontaktu. Istnieje możliwość konsultacji online, np. za pośrednictwem komunikatora Skype. Pozdrawiam serdecznie

Psycholog specjalizujący się w pracy z dziećmi z zaburzeniami wieku rozwojowego.
0

Witam, w ulotce przecież jest napisane jakie są działania uboczne, proszę po prostu przeczytać. Jeżeli to wirus czy bakterie to przecież na odległość nie da się tego zbadać. Radziłbym natomiast zastanowić się nad psychoterapią, która leczy nerwicę lękową przyczynowo i niefarmakologicznie i poradzić się wstępnie psychoterapeuty we Wrocławiu. Pozdrawiam

Psychoterapeuta, psychosomatyk, coach, hipnoterapeuta i trener mentalny.
umów wizytę 0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety