Zapytaj lekarza

1 , 0 2 1 , 3 0 8

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Co mam jeść, żeby przytyć i urozmaicić dietę?

Witam. Jestem drobną dziewczyną w wieku 16 lat, 167cm wzrostu i ważę 45kg... Moja dieta jest monotonna. Codziennie na śniadanie jadam pieczywo z nutellą. Niestety nie jestem przekonana do warzyw a owoce mało kiedy jem. Nie jadam sera żółtego (chyba że w tostach), ani masła i żadnych twarogów. Bardzo chciałabym przytyć, ponieważ wyglądam strasznie i w końcu zacząć być prawdziwą kobietą i mieć krągłości! Proszę o podpowiedzi co mogłabym jeść aby przytyć i jaką mieć dietę. Dziękuje :)
ponad rok temu

Zanim zaczniesz odchudzanie

Nadejście wiosny i zbliżające się lato stają się motywacją wielu osób do zrzucania nadprogramowych kilogramów. Baszar El-Helou z Pracowni dietetycznej WANILIA, opowiada o tym, jakie kroki należy podjąć, by odchudzanie nie wyrządziło naszemu organizmowi negatywnych symptomów.

Roma Wojtewicz Dietetyk, Poznań
76 poziom zaufania

Witam Zdecydowanie konieczna jest modyfikacja stylu żywienia. Nutella nie jest produktem, który może znaleźć się w tak istotnym posiłku jak śniadanie. Może ona ewentualnie sporadycznie zagościć w dziennym jadłospisie jako deser. Na śniadanie najlepiej zjeść owsiankę na mleku z owocami, kanapki z szynką drobiową, jajkiem, pastą jajeczną, pastą rybną lub jakimkolwiek innym zdrowszym dodatkiem. Niechęć do warzyw może wynikać z dotychczasowego niewłaściwego ich przygotowywania. Nie muszą to być pozbawione smaku elementy diety - warzywa takie jak marchew, pietruszka, seler, dynia, cukinia można zapiec z odrobiną startego sera żółtego i różnymi ziołami w naczyniu żaroodpornym. Z kolei w postaci świeżej świetnie smakują sałatki z różnych rodzajów sałat, pomidorów, ogórków, papryki, polane sosem ziołowym (jogurt+zioła) lub przyrządzonym z oliwy z oliwek oraz czosnku. Spróbuj włączyć je do diety właśnie w takiej postaci. Owoce również nie muszą być spożywane wyłącznie samodzielnie - dobrze smakują w połączeniu z jogurtem, orzechami i płatkami migdałów oraz płatkami zbożowymi. Warto też zwiększyć liczbę posiłków do 5, aby łatwiej zapewnić potrzebną podaż energii i składników odżywczych. Ważnym elementem diety są także źródła pełnowartościowego białka chude mięso, ryby, produkty mleczne oraz produkty zbożowe - kasze, ryż, makarony i pieczywo, najlepiej z pełnego ziarna.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy