Zapytaj lekarza

1 , 0 2 1 , 0 7 4

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jak zrzucić 25 kg w wieku 31 lat?

WItam mam 31 lat i ważę 109 kg przy wzroście 184cm , chciałbym schudnąć do 85 kg , proszę o pomoc bo nie wiem jak się do tego zabrać , prosił bym o jakąś diete która pomoże mi zrzucić te 25kg nie mówie ze w pare tygodni chce je po prostu zrzucić tylko nie mam żadnego pomysłu. pozdrawiam
31 LAT ponad rok temu

Dieta oparta na wymiennikach węglowodanowych

Obejrzyj film i dowiedz się, na czym polega dieta oparta na wymiennikach węglowodanowych. Na ten temat wypowiada się ekspert - diabetolog dr Agnieszka Tiuryn-Petrulewicz.

Witam, przede wszystkim postaraj się zastosować do podstawowych zaleceń takich jak: - regularność posiłków tj. 4-5 dziennie, przerwy między posiłkami 3-4 godziny - wybieranie produktów pełnoziarnistych takich jak ciemne pieczywo, grube kasze, ciemne makarony, zwykłe płatki i otręby - sięgaj po produkty chude takie jak odtłuszczone produkty mleczne,chude gatunki mięs i wędlin - wzbogacaj swoją codzienną dietę w dużą ilość warzyw, mniejszą bo 1-2 porcji owoców dziennie - unikaj pustych kalorii w postaci słodyczy, ciast, słodkich napojów i soków W celu uzyskania indywidualnego jadłospisu, dostosowanego do Twojego metabolizmu oraz preferencji smakowych i organizacji dnia polecałabym się wybrać do dietetyka. Ponadto wskazane byłoby wykonać badanie składu ciała, które nakreśliłoby cele redukcji masy ciała oraz zawartość poszczególnych komponentów ciała, w tym tkanki tłuszczowej. Pozdrawiam i życzę powodzenia!

0

Witam, Jeśli chodzi o plan odżywiania proponuję spożywać 5 posiłków dziennie co około 3 godziny. Pierwszy posiłek należy spożywać do 1 godziny po obudzeniu się, ostatni na około 2-3 godziny przed snem. Najlepiej codziennie jeść posiłki o stałych porach, w weekendy kiedy nasz plan dnia jest nieco odmienny proponuję nadal trzymać się zasady jedzenia posiłków co 3 godziny. Dieta powinna być urozmaicona i zawierać produkty z wszystkich grup żywności: produkty z pełnego ziarna (pieczywo pełnoziarniste, ryż dziki, brązowy, pełnoziarnisty, kasze, makaron pełnoziarnisty, gryczany, otręby pszenne, płatki owsiane, żytnie itp.), warzywa, owoce (zwłaszcza po treningu w celu uzupełnienia energii), produkty mleczne (najlepiej półtłuste – unikać należy produktów pełnotłustych – sera twarogowego tłustego, śmietany, serów topionych, serów żółtych, serów typu fromage, serów pleśniowych), chude mięso (drób, chude części wołowiny, wędliny drobiowe), warzywa strączkowe (także makaron sojowy), jaja, oleje roślinne, orzechy i nasiona. Potrawy powinny być pieczone, gotowane (także na parze), grillowane na patelni grillowej czy duszone. Należy unikać smażenia (zwłaszcza na tłuszczu). Dodatkowo proponuję zapoznać się z artykułami http://abcodchudzanie.pl/najczestsze-bledy-zywieniowe http://abcodchudzanie.pl/jakie-sa-zasady-zdrowego-odchudzania http://abcodchudzanie.pl/podstawowe-zasady-zdrowego-odchudzania http://abcodchudzanie.pl/jak-schudnac-skutecznie Pozdrawiam serdecznie.

Dietetyk w poradni dietetycznej JeszFresh w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy