Zapytaj lekarza

1 , 0 1 0 , 1 3 5

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Znieczulenie w kręgosłup i jego następstwa

Mam 30 lat. Jestem po dwóch ciążach. Obydwie zakończone cesarskim sięciem. Pierwszy poród odbył się w narkozie, natomiast drugi, w maju tego roku, przy znieczuleniu w kręgosłup. Praktycznie od samego początku miejsce po wkłuciu jest przeze mnie cały czas odczuwalne, a wieczorami czuję ból (tak jabym została w tym miejscu przerwana). Nie mam wątpliwości, że jest to następstwo znieczulenia.

Natomiast chciałabym wiedzieć dokładnie, co powoduje ten stan. Czy coś w kręgosłupie mam uszkodzone? Czy można to skutecznie leczyc, czy też tylko objawowo - ból? Czy może to się przerodzic w coś poważniejszego - niedowłady, paraliże? Podsumowując, chciałabym powiedzieć, że po narkozie nie miałam, żadnych bardzo uciążliwych dolegliwości i rekonwalescencja wcale się nie przedłużała - zarówno w porównaniu do innych pań rodzących naturalnie, których to stan po porodzie mogłam obserwować, jak również w odniesieniu do mojego stanu po znieczuleniu w kręgosłup. Poza tym, gdybym wiedziała o takich skutkach ubocznych, jakie mi teraz dokuczają (przy znieczuleniu w kręgosłup), to na pewno bym się na nie nie zgodziła i żądałabym narkozy.

, 30 LAT ponad rok temu

Zdrowa żywność

Nie ma osoby, która przynajmniej raz nie spotkałaby się ze stwierdzeniem, że jesteśmy tym, co jemy. Żywność, którą spożywamy i trawimy staje się częścią nas samych, jednak wiele osób zapomina o tym i odżywia się niezdrowo.

Lek. Monika Szafarowska Stażysta/Rezydent, Warszawa
21 poziom zaufania

Witam!

Opisywane przez Panią dolegliwości, prawdopodobnie mogą być związane z wykonanym znieczuleniem, chociaż może być też szereg innych przyczyn bólu kręgosłupa. W literaturze opisywane są przypadki pacjentów, u których wystąpił tzw. zespół podrażnienia korzeni nerwowych - TRI. Do tego powikłania dochodzi najczęściej w przypadku stosowania 5% lidokainy, podawanej podpajęczynówkowo, gdyż może mieć ona działanie neurotoksyczne. Jednak powinna Pani skonsultować się z lekarzem neurologiem w celu postawienia ostatecznego rozpoznania i rozpoczęcia leczenia (w Pani przypadku najpewniej przeciwbólowego).

Pozdrawiam serdecznie.

Rezydent w Klinice Ginekologii i Ginekologii Onkologicznej w Wojskowym Instytucie Medycznym.
umów wizytę 0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety