Pokaż kategorie abcZdrowie.pl
Kobieta, 52 lata

Mam 49 lat i jeszcze regularne miesiączki. Od około 2 miesięcy nasiliły się bóle podbrzusza oraz silne stany zapalne macicy. Mój lekarz przepisał mi pochodną progesteronu (kuracja trzy miesiące i jeszcze trwa) oraz enzymy przeciwzapalne w czopkach na noc przez 6 wieczorów, gałki dopochwowe z nagietkiem i antybiotyk makrolidowy. Mam straszny ból w macicy – aż mnie szarpie. Byłam u innych lekarzy, dawali antybiotyki i nic mi nie przechodzi. Czy czyni to ta pochodna progesteronu czy może mam zapalenie pęcherza, bo co chwilę oddaję mocz? Proszę o pomoc, bo już nikomu nie wierzę.

 Redakcja abcZdrowie 79
Redakcja abcZdrowie Stażysta/Rezydent, Warszawa Śródmieście

Witam!

Ból spowodowany jest zapaleniem endometrium (błony śluzowej macicy). Proszę kontynuować antybiotykoterapię. Jeśli ból nie ustąpi po zakończeniu kuracji lub/i wystąpi gorączka, to wskazane może być USG narządu rodnego w celu sprawdzenia, czy nie doszło do zapalenia przydatków z wytworzeniem ropnia. Tak silny ból, utrzymujący się pomimo antybiotykoterapii, jest bowiem dość niepokojący. Jeśli diagnoza ropnia potwierdzi się, konieczna może być operacja.
Oczywiście należałoby też wykonać badanie ogólne moczu i wykluczyć zapalenie pęcherza, które mogło "przyplątać" się niezależnie od zapalenia endometrium.

Przyjmowany przez Panią preparat nie jest z pewnością przyczyną bólu w podbrzuszu.

Pozdrawiam serdecznie!

Podobne pytania

lekarzy jest teraz online

Zapytaj lekarza
zapytaj lekarza

za darmo

  • Odpowiedź w 24 godziny
  • Bez żadnych opłat
  • Lekarze, psychologowie, dietetycy

lekarzy jest teraz online

0/500