Zapytaj lekarza

1 , 0 2 0 , 3 9 6

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Czy moja waga jest prawidłowa, pomimo grubych ud i pupy?

Witam. Mam 12 lat, 164cm wzrostu i ważę 46kg . Czy to odpowiednia waga? Mam grube uda i pupę. Jakie ćwiczena mogę codziennie robic? Ile czasu mają one zająć? Czy może zacząć jakąś dietę? Proszę o pomoc.
, 12 LAT ponad rok temu
Lek. Izabela Ławnicka
82 poziom zaufania

Witam! Podana przez Ciebie masa ciała jest jak najbardziej prawidłowa w stosunku do wieku i masy ciała. Zdecydowanie nie powinnaś zatem myśleć o żadnej diecie. Jeśli jednak niepokoi Cię obwód ud oraz bioder postaraj się regularnie ćwiczyć. Przykładowe ćwiczenia znajdziesz na stronie http://portal.abczdrowie.pl/cwiczenia.Postaraj się ćwiczyć regularnie przynajmniej 2-3 razy w tygodniu.

0

Witam. Twoja waga jest prawidłowa. Zmiany hormonalne jakie następują w Twoim organizmie powodują, że ciało przebudowuje się. Jest zdecydowanie za wcześnie na dietę odchudzającą (przypuszczam, że taką miałaś na myśli), szczególnie bez nadzoru specjalisty. Ćwiczenia aerobowe będą dla Ciebie najlepszym rozwiązaniem. Najprościej tłumacząc są to takie ćwiczenia w trakcie, których wykonywania możesz w miarę swobodnie rozmawiać. Czas ćwiczeń powinien być dłuższy niż 30-40min. Radzę wykluczyć z diety paluszki, chipsy, orzeszki, słodycze, żywność paczkowaną i konserwowaną. Wykluczenie samych słodyczy z diety często przynosi pożądane skutki. Powodzenia

Mgr Edyta Obolewicz jest wykwalifikowanym dietetykiem z doświadczeniem w pracy z pacjentami. W pracy zawodowej skupia się na kompleksowym podejściu do pacjenta oraz jego problemów, proponując indywidualnie dobrane porady dietetyczno-żywieniowe. Prowadzi prywatny gabinet dietetyczny Mr&Mrs Beauty w Gdyni.
0

Witam. Twoja masa ciała wskazuje na normę, a problem z dużymi udami jest kwestią budowy ciała, nad którą jednak można popracować. Dieta odchudzająca nie jest Ci potrzebna, ale warto abyś zaczęła odżywiać się zdrowo i prawidłowo – nie ograniczać kalorii, a wprowadzić nowe zasady do swojego sposobu żywienia. Powinniśmy jeść regularnie, co około 3 godziny, do 4-5 małych objętościowo posiłków dziennie. W ten sposób zapewnimy stały dopływ energii do naszego organizmu, która zostanie wykorzystana, a nie przekształcona w tkankę tłuszczową, jak to się dzieje gdy zjadamy 2-3 wielkie posiłki w ciągu dnia. Gdy nie myślimy o jedzeniu i robimy to mimochodem często jemy znacznie większe porcje, bardziej kalorycznego jedzenia. Posiłek należy jeść przy stole, zjeść tyle ile mieliśmy zamiar i wstać od stołu. Należy jeść wolno, dzięki temu szybciej będziemy czuli się nasyceni. Jeśli chodzi o ćwiczenia na dolną partię ciała oraz brzuch świetne będzie połączenie pływania (kształtującego i uelastyczniającego całe ciało) z aktywnością typu jazda na rowerze, taniec lub ćwiczenia na konkretne partie ciała: Ćwiczenia na uda: 1. Krzyżowanie nóg w pozycji leżącej- połóż się na podłodze, ręce rozłóż na boki, nogi podnieś do góry tak, aby tworzyły z tułowiem kąt 90 stopni. Krzyżuj na nogi na zmianę. 2. Unoszenie nóg w pozycji siedzącej- połóż się na boku, tułów podeprzyj ręką, drugą połóż wzdłuż na nodze. Unieś nogę na wysokość około 50 cm, powoli opuść z powrotem, po wykonaniu serii jedną nogą zmień stronę. 3. Przysiady. Pozdrawiam.

Dietetyk w poradni dietetycznej JeszFresh w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy