Pokaż kategorie abcZdrowie.pl
Kobieta , 24 lata

Witam! Prawie trzy lata temu urodziłam dziecko, karmiłam je przez około 3 miesiące, później brałam tabletki na zgubienie mleka, ponieważ miałam problemy z karmieniem (mleka było mało i do tego infekcje). Obecnie jestem na tabletkach antykoncepcyjnych około 2 lata, ale od czasu do czasu z lewej piersi po naciśnięciu sutka i piersi wydostaje się wydzielina (około kropelki, a nawet mniej). Jest ona przezroczysta, potem żółtawa. Pierwsza taka wydzielina pojawiła się w lipcu, teraz ponownie nic mi nie dolega, nic nie odczuwam specjalnie, ale zastanawiam się, czy to nie jest wina tabletek antykoncepcyjnych? Czy nie muszę ich przypadkiem odstawić? Nadmienię jeszcze, że jak przebywam na zimnie dłuższy czas, to mnie od razu mierzi w lewej piersi i ta wydzielina po dłuższym naciskaniu piersi wychodzi w minimalnej ilości, ale jest. Pierś jest niezmieniona ani nic. Proszę o poradę.

Odpowiedź na pytanie znajduje się poniżej.
Lek. Aneta Zwierzchowska 77
Lek. Aneta Zwierzchowska Stażysta/Rezydent, Warszawa Ochota

Witam!

Przyczyną przezroczystej wydzieliny z piersi mogą być zarówno zaburzenia hormonalne (hiperprolaktynemia, zajście w ciążę, okres dojrzewania, etc.) jak i schorzenia samej brodawki (np. brodawczak piersi). Powinna Pani odwiedzić lekarza ginekologa, który zdiagnozuje przyczynę występowania wydzieliny. Na możliwość schorzenia brodawki wskazuje fakt, że wydzielina pojawia się zawsze w jednej, tej samej piersi. Z drugiej strony brane tabletki antykoncepcyjne powinny maskować objawy większości zaburzeń hormonalnych, mogących powodować takie objawy. Nie należy więc lekceważyć tego objawu. Możliwe też, że same tabletki antykoncepcyjne powodują pojawianie się płynu w brodawce, ich zmiana na inne lub odstawienie mogą pomóc. Ostatnią możliwością, którą należy wziąć pod uwagę jest ciąża, choć długi okres pojawiania się wydzieliny i brak innych objawów raczej wykluczają tą możliwość.

Pozdrawiam serdecznie!

lekarzy jest teraz online

Zapytaj lekarza
zapytaj lekarza

za darmo

  • Odpowiedź w 24 godziny
  • Bez żadnych opłat
  • Lekarze, psychologowie, dietetycy

lekarzy jest teraz online

0/500