Leczenie nadciśnienia a spadek samopoczucia i obniżenie koncentracji

Witam! Mam na imię Tomek i mam 28 lat. Jakieś 1,5 miesiąca temu miałem ostry skok ciśnienia 180 na 120. Zdarzyło mi się też to kolejnego dnia. Udałem się na gruntowne badanie krwi a później na wizytę do kardiologa. Okazało się, że mam wysoki cholesterol, cholesterol całkowity 242 a cholesterol LDL 178. Pani kardiolog dała mi lek na nadciśnienie i zaleciła gruntowną dietę i ruch tak aby pozbyć się cholesterolu. Tak też zrobiłem, w ciągu miesiąca cholesterol całkowity spadł mi do 226 a LDL 157. Ciśnienie też się w miarę unormowało. Niestety czuję się ogólnie źle. Mam zawroty głowy i gorzej widzę, czuję się bardzo często zmęczony i osłabiony. Czasami w nocy nie mogę zasnąć przez to, że jak już zasypiam mam dziwny zawrót głowy. Wzrok mam jak po dwóch piwach, nie do końca wyraźny. Byłem u pani okulisty i sprawdzała mi czy nie stało się tak przez mój wysoki skok ciśnienia. Stwierdziła, że wszystko jest ok. Nie wiem co mam robić. Czy jest to przez cholesterol? Czy muszę iść do neurologa? Może to są jakieś zmiany po tym jak zasłabłem jak miałem wysokie ciśnienie? Sam już nie wiem. Proszę o pomoc i radę. Dziękuję!

Pytanie zadane 13-09-2012r. o 04:15
lek. Magdalena Pikul porady udziela lek. Magdalena Pikul

w trakcie specjalizacji z pediatrii w Szpitalu Wojewódzkim Nr 2 w Rzeszowie, interesuje się pediatrią i neonatologią.

Porada eksperta

Witam! Możliwe że przyczyną tych dolegliwości jest paradoksalnie to obniżenie ciśnienia. Ponieważ możliwe że Pana ciśnienie było podwyższone od długiego czasu (a nie nawet nie wiedział Pan o tym) i po prostu organizm "przyzwyczaił się" do takich podwyższonych wartości. Teraz kiedy ciśnienie pod wpływem leku i zmiany aktywności fizycznej obniżyło się do wartości prawidłowych organizm reaguje zawrotami głowy, zmęczeniem, osłabieniem. Po pewnym czasie jednak przyzwyczai się do niższego ciśnienia i dolegliwości ustąpią. Proszę teraz pilnować, zwłaszcza kiedy zawroty głowy są silniejsze czy ciśnienie nie jest zbyt niskie, co mogłoby sugerować że trzeba zmniejszyć dawkę leku. Podobne dolegliwości (zawroty głowy, osłabienie, zmęczenie) towarzyszą właśnie podwyższonemu cholesterolowi, a u Pana choć wartości spadły to jednak nie jest to jeszcze norma, co też może być przyczyną. Proszę nadal stosować dietę, ruch, leki na nadciśnienie i zobaczyć czy samopoczucie poprawi się po jakimś czasie. Jeśli nadal będzie się Pan źle czuł trzeba będzie udać się do neurologa, bo być może te zawroty głowy mają podłoże neurologiczne. Pozdrawiam

Artykuły na ten temat:
Porozmawiaj o tym na Forum Zdrowie »

Komentarze (2)

Wyloguj
~jaro
~jaro

witam.6 dni temu zona urodzila przez cesarke(brak rozwarcia).wszystko bylo ok do czwartku..miala juz nawet opusciuc szpital,az tu nagle okazalo sie ze ma cisnienie 200/122..od tamtej pory wyprobowali rozne tabletki i albo nie dzialaly ,albo dzialaly na kilkadziesiat minut...o co chodzi??mam straszne nerwy i boje sie o zycie zony..dodam iz osobiscie zona czuje sie swietnie..zadnych objawow takiego cisnienia..nie wiem juz co robic..cala ciaza wrecz idealna...

Odpowiedz

Porady ekspertów

Depresja a tabletki na nadciśnienie?

Czy depresja moze byc spowodowana zle dobranymi, lub zbyt mocnymi tabletkami na obnizenie cisnienia??...

lek. Paweł Gosek Porady udziela lek. Paweł Gosek psychiatra, pracuje na Oddziale Chorób Afektywnych II Kliniki Psychiatrycznej Instytutu Psychiatrii i Neurologii w Warszawie.
Nadciśnienie tętnicze a niskie ciśnienie rozkurczowe

Mam 62 lata, wzrost 176 cm, waga 100 kg. Leczę zbyt wysokie ciśnienie tętnicze (Piramil 0,5...

lek. Rafał Gryszkiewicz Porady udziela lek. Rafał Gryszkiewicz absolwent Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, wśród jego zainteresowań znajduje się kardiochirurgia, chirurgia ogólna, medycyna tropikalna. Obecnie odbywa rezydenturę z chirurgii ogólnej w Klinice Chirurgii Szpitala Uniwersyteckiego Collegium Medicum UJ w Krakowie.
Stosowanie leków w leczeniu nadciśnienia

Witam Państwa! Mam takie pytanie. Leczę się na nadciśnienie. Obecnie mam 73 lata. Moje tętno...

lek. Marta Hat Porady udziela lek. Marta Hat pracownik Szpitala Specjalistycznego im. dr Józefa Babińskiego w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej.
Skoki ciśnienia podczas leczenia nadciśnienia

Witam Państwa! Mam pytanie. Jestem leczona na nadciśnienie, 73 lata, tętno 50-60/min. Zalecono...

lek. Marta Hat Porady udziela lek. Marta Hat pracownik Szpitala Specjalistycznego im. dr Józefa Babińskiego w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej.
Złe samopoczucie przy leczeniu nadciśnienia

Mama moja ma 83 lata, choruje na nadciśnienie. Zawsze rano ma 189/108. Dostaje tabletki na...

lek. Magdalena Parys Porady udziela lek. Magdalena Parys lekarz w Międzyleskim Szpitalu Specjalistycznym Oddział I Wewnętrzny.
Badania diagnostyczne w kierunku nadciśnienia płucnego

Jakie badania należy wykonać, aby potwierdzić lub wykluczyć nadciśnienie płucne. Chorobę tą...

lek. Karol Kaziród-Wolski Porady udziela lek. Karol Kaziród-Wolski lekarz w trakcie specjalizacji z kardiologii w Świętokrzyskim Centrum Kardiologii.
Nadciśnienie a omdlenia

Dzień dobry. Choruje na astmę, nadciśnienie (nie za wysokie) oraz serce. Biorę leki: C***5...

lek. Karol Kaziród-Wolski Porady udziela lek. Karol Kaziród-Wolski lekarz w trakcie specjalizacji z kardiologii w Świętokrzyskim Centrum Kardiologii.
Skok ciśnienia po południu

Mam kłopot z nadciśnieniem. Niezależnie od tego, czy biorę rano Bisohexal (5 mg) czy Axtil...

lek. Magdalena Szymańska Porady udziela lek. Magdalena Szymańska lekarz medycyny na specjalizacji z dermatologii i wenerologii.
pokaż 10 następnych
Zamknij Załóż konto
Zamknij Logowanie

Nie masz konta? Załóż teraz

Zapomniałem hasło Przypomnij hasło

Zamknij

Wypełnij swoje dane

Ryzyko schorzeń często zależne jest od płci, wieku i wykonywanego zawodu

Wiek determinuje zarówno ryzyko schorzeń, jak i rodzaj leczenia

Dzięki informacji o Twojej lokalizacji i ubezpieczeniu, będziemy mogli zaproponować Ci najlepszych specjalistów i kliniki zajmujące się Twoim problemem

-

Dane kontaktowe potrzebne są nam do powiadomienia Cię o odpowiedziach specjalistów

Akceptuję regulamin zadawania pytań.
Cofnij