Mężczyzna , 22 lata Isotretinoinum - Axotret Witam, przychodzę do was z pytaniem odnośnie leku Axotret i mu podobnych. Otóż w poniedziałek po wizycie u dermatologa i wypisaniu mi dawki 30 mg tego leku przyjąłem go pierwszy raz, tak samo wczoraj i tak samo dziś. W poniedziałek miałem kilka pomniejszych wyprysków na twarzy i 1 ropny. Dziś miałem ponad 5 wyprysków samych ropnych. Spodziewałem się wysypu ale czy to nie za szybko? Nie wiem czy to reakcja alergiczna czy naturalna kolej rzeczy.. jeśli ktoś miał coś
Odpowiedź na pytanie znajduje się poniżej.
 Lek. Tomasz Budlewski 79
Lek. Tomasz Budlewski Stażysta/Rezydent, Łódź
Edytuj odpowiedź

Sądzę że powinien skontaktować się z lekarzem przepisującym powyższą terapię. Bez znajomości dotychczasowych zmian nie można się wypowiedzieć

 Redakcja abcZdrowie
Redakcja abcZdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Witamy serdecznie!

Zebraliśmy dla ciebie dodatkowe informacje dotyczące tematów poruszanych w pytaniu. Skorzystaj z linków poniżej, aby dowiedzieć się więcej:

  • Dermatologia – Jeśli złość sprawia, że stajesz się blady, wściekłość z kolei powoduje, że twoja twarz oblewa się czerwienią, z powodu zimna zaś siniejesz, to takie zmiany barwy skóry są zasadne i łatwo wytłumaczalne. Gdy jednak ni stąd, ni zowąd na skórze pojawiają się czerwone plamy lub inne zmiany, mogą one być zapowiedzią rozmaitych chorób.
  • Reakcja alergiczna – Alergia oznacza nadmierną reakcję organizmu przy kontakcie z alergenem (np. bakteriami, wirusami, środkami chemicznymi itp.). Wśród różnych rodzajów alergii wyróżnia się m.in. alergię pokarmową, alergię na leki czy kosmetyki. Reakcja alergiczna najczęściej objawia się poprzez kaszel, katar czy wysypkę.

Nasi lekarze odpowiedzieli też na kilka podobnych pytań innych użytkowników:

Artykuły na ten temat
Leki i suplementy

Leki a słońce

Leki a słońce

Odczyn fototoksyczny powstaje pod wpływem substancji wprowadzonych do organizmu, które potrafią zwiększyć wrażliwość skóry na słońce ultrafioletowe. Zmiany mijają po odstawieniu tabletek, ale ze słońca trzeba korzystać rozsądnie, zwłaszcza gdy przyjmujemy...

Leki i suplementy

Wpływ słońca na działanie leków

Odczyn fototoksyczny powstaje pod wpływem substancji wprowadzonych do organizmu, które potrafią zwiększyć wrażliwość skóry na promienie ultrafioletowe. Zmiany mijają po odstawieniu tabletek, ale ze słońca trzeba korzystać rozsądnie, zwłaszcza gdy przyjmujemy...

Dermatologia

Uszkodzony wzrok i utrata 90 proc. skóry. A wszystko przez jeden lek!

Uszkodzony wzrok i utrata 90 proc. skóry. A wszystko przez jeden lek!

Przyjmowanie leku nie zawsze skutkuje poprawieniem się stanu zdrowia. Boleśnie przekonała się o tym 26-letnia studentka ze Stanów Zjednoczonych, która po przyjęciu pewnego leku straciła prawie 90 proc. skóry i o mały włos nie pożegnała się ze wzrokiem....

Leki i suplementy

Leki na chorobę Fabry'ego bez refundacji

Ministerstwo Zdrowia podjęło decyzję w sprawie osób cierpiących na chorobę Fabry'ego. Drogie leki, które spowalniają postępy choroby i częściowo łagodzą objawy, nie będą refundowane... Czym jest choroba Fabry'ego? Choroba Fabry'ego to ciężkie schorzenie...

Objawy reumatoidalnego zapalenia stawów - przyczyny i objawy, zapobieganie i leczenie

Nowy lek na zapalenie skórno-mięśniowe

Badania kliniczne wskazują, iż lek immunosupresyjny, stosowany między innymi w leczeniu reumatoidalnego zapalenia stawów, umożliwia wielu chorym na zapalenie skórno-mięśniowe odstawienie leków steroidowych. Czym jest zapalenie skórno-mięśniowe? Zapalenie...

Atopowe zapalenie skóry - choroby alergiczne, przyczyny, objawy, leczenie

Co to jest atopowe zapalenie skóry? (WIDEO)

Co to jest atopowe zapalenie skóry? (WIDEO) Odtwórz wideo

Atopowe zapalenie skóry (w skrócie AZS, inaczej wyprysk atopowy lub egzema) jest przewlekłą i zapalną chorobą skóry, która dotyczy całej skóry. Dotyka ona zarówno naskórka, jak i skóry właściwej oraz tkanki podskórnej. Atopowe zapalenie skóry określa...