Zapytaj lekarza

1 , 0 1 6 , 8 5 2

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Co z tym trądzikiem?

Witam. Mam 21 lat. Jako nastolatka miewałam czasem różne wypryski itp., ale nie było nigdy tak źle i się tak nie przejmowałam. Po krostkach nigdy nie zostawały blizny. Rok temu urodziłam synka, w czasie ciąży moja buzia również wyglądała dobrze. Zaraz po porodzie, zaobserwowałam, że coraz więcej mam różnych krostek na buzi. 2 miesiące po porodzie zaczęłam brać tabletki antykoncepcyjne C*** i na początku była lekka poprawa. Jednak w czasie brania tych tabletek po każdej krostce zostawał mi brzydki, czerwony ślad, czego nigdy wcześniej nie miałam. Mój największy problem zaczął się jak odstawiłam tabletki, wyprysków pojawiało się coraz więcej, a co idzie w parze z tym, tych okropnych czerwonych blizn po nich. W końcu wybrałam się do dermatologa, który na początku zapisał mi s**** w kremie. Po stosowaniu na początku było w miarę dobrze, trochę mniej wyskakiwało mi. Jednak po miesiącu wszystko powróciło z powrotem. Wybrałam się dermatologa znowu. Pan doktor przepisał mi antybiotyk m***, i powiedział, że moja buzia na lato będzie znowu ładnie wyglądać. Niestety tak nie jest. Tydzień temu skończyłam antybiotyk, dalej smaruję się s***, ale poprawy jak nie było, tak nie ma. Wydaję mi się nawet, że jest pogorszenie. Do twarzy również stosuje żele do mycia i kremy E***. Najwięcej wyprysków mam na policzkach, brodzie i tzw żuchwie, czasem robią mi się przy uszach. Najgorsze są takie krostki, które czuję pod skórą, a na zewnątrz widać tylko czerwony ślad i takie grudki. A ślady po wypryskach mam już po prostu wszędzie. Już nie mam siły. Bardzo bym prosiła o jakąś podpowiedź, co może mi pomóc, czy powinnam zrobić jakieś badania w tym kierunku? Z góry dziękuje.

KOBIETA, 21 LAT ponad rok temu

Witam,

Na podstawie przedstawionych informacji-wystąpienie zmian po ciąży, w czasie stosowania antykoncepcji hormonalnej oraz po jej odstawieniu, za wysoce prawdopodobną przyczynę należy uznać zaburzenia hormonalne. W związku z tym warto wybrać się do ginekologa-endokrynologa lub endokrynologa, który zbierze wywiad, zbada Panią i zleci badania profilu hormonalnego.

Pozdrawiam

Lekarz w Międzyleskim Szpitalu Specjalistycznym Oddział I Wewnętrzny.
umów wizytę 0

Witam proszę zacząć wizytę od konsultacji u lekarza medycyny estetycznej , bądź dermatologa. Skóra zostanie dokładnie obejrzana i zbadana, zostaną dobrane jak najodpowiedniejsze metody leczenia. Najskuteczniejszą metodą na blizny i trądzik jest zastosowanie peelingów medycznych w połączeniu z lekami do stosowania na skórę odpowiednio dobranymi do stanu skóry. Można wykonać badania helicobacter pylori, badania na posiew bakteriologiczny oraz odwiedzić dobrego dermatologa, który dobierze terapię lekową doustną oraz preparaty do smarowania na skórę.

Certyfikowany lekarz medycyny estetycznej. Prowadzi Klinikę Medycyny Estetycznej.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy