Zapytaj lekarza

1 , 0 1 6 , 8 6 1

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jaka jest interakcja paracetamolu i wódki?

Wczoraj (6 lipca) wypiłem około 350ml wodki od około 19 do 1:00. Nie pije zbyt często alkoholu. Dzisiaj (7 lipca) o 20:00 wziąłem jedną tabletkę paracetamolu. Czy może mieć to negatywny skutek czy raczej nie powinnem się martwić?
MĘŻCZYZNA, 19 LAT 2 tygodnie temu
Lek. Paweł Szadkowski
84 poziom zaufania

Jednak tabletka nie powinna w żaden sposób zaszkodzić. Po prostu zarówno alkohol jak i paracetamol są metabolizowane w wątrobie, przyjęcie razem dużych ilości alkoholu i dużej dawki paracetamolu może skutkować uszkodzeniem komórek wątrobowych. Na przyszłość po alkoholu, w razie bólu, lepiej stosować inne leki p/bólowe.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy