Zapytaj lekarza

1 , 0 2 7 , 7 2 4

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jaka dieta odchudzająca dla siedemnastolatki?

Witam. Nazywam się Ania. Mam 17 lat, ważę 60 kg i mam 171 cm wzrostu. Aktualnie chodzę do szkoły średniej. Ćwiczę 2 razy w tygodniu podczas w-fu oraz pływam raz w tygodniu. Nie stosowałam jeszcze żadnej diety, a bardzo bym chciała zrzucić 6 kg, aby osiągnąć wagę 54 kg. Mam dość duży brzuch oraz tłuszczyk na biodrach. W mojej rodzinie występuje otyłość ( u rodziców). Niestety nie byłam z tym problemem u lekarza. Mam trochę podwyższony poziom cukru we krwi : na czczo- 108 mg%, a 2 h po posiłku- 119 mg%. Mój jadłospis : dzień zwykły : Śniadanie o godz.7:25- 2 kromki chleba razowego, masło, szynka, sałata i pomidor. 2 śniadanie: Bułka grahamka z szynką i z sałatą. Obiad: Talerz rosołu i kotlet schabowy,ziemniaki. Podwieczorek : Jogurt, Drożdżówka, Kiwi, pomarańcza i banan. Podjadam w ciągu dnia ciastka, batoniki. Kolacja : 3 kromki chleba razowego,wędlina,kakao. Piję również 3 razy dziennie herbatę czerwoną oraz mineralną wodę niegazowaną. Sobota: Śniadanie- 3 kromki chleba razowego, masło, mleko, wędlina, jajko, nutella. 2 śniadanie - Jogurt owocowy, Baton, owoce. Do obiadu zdarza mi się często zjeść czekoladę oraz batoniki. Obiad: Zupa, Mięso, ziemniaki, surówka. Podwieczorek- ciasto, słodycze. Kolacja- 4 kromki chleba razowego, masło, nutella, wędlina. W okresie letnim zjadam ok.1 l lodów dziennie. Śpię 8 godzin dziennie, nie piję, nie palę. Mój rozmiar spodni to 38-40. Bardzo proszę o pomoc w ułożeniu diety. Dziękuję.
17 LAT ponad rok temu

Błędy w dietach odchudzających

Witam,

Twoje BMI wynosi 20,54.

Odpowiada to 50 centylowi.
Masz IDEALNĄ masę ciała, dlatego nie powinnaś się odchudzać.
Jeśli pragniesz wymodelować sylwetkę ćwicz.
Rozumiem, iż po stwierdzeniu podwyższonego stężenia cukru we krwi, nadal pozostajesz pod kontrolą lekarza.
W związku z nieprawidłową glikemią, Twoja dieta powinna bazować na produktach będących źródłem węglowodanów złożonych (zawarte są w ciemnym pieczywie, także typu graham, produktach pełnoziarnistych, gruboziarnistych kaszach, brązowym ryżu, razowym makaronie, warzywach).
Warto, abyś zapoznała się z ideą indeksu glikemicznego.
Może być pomocny.
Zalecałabym spożywanie 5 posiłków dziennie:
-śniadanie, obiad, kolacja jako posiłki główne, o większej kaloryczności,
-II śniadanie, podwieczorek - mniejsze, o mniejszej kaloryczności, w formie przekąsek.
Ostatni posiłek zalecałabym na 2-3 godziny przed snem.
Przynajmniej 1 posiłek powinien być ciepły.
Nie można zapominać o śniadaniu.
Posiłki powinny być spożywane w spokoju, powoli.
Należy dokładnie żuć każdy kęs.
Od stołu dobrze jest odejść z niedosytem – uczucie sytości pojawia się dopiero po pewnym czasie.

W diecie powinnaś ograniczyć produkty zawierające cukry łatwo przyswajalne: cukier, miód, dżemy, ciasta, ciastka, czekolady i inne łakocie. 

W Twojej diecie codziennie powinno znaleźć się miejsce na:
- warzywa
- owoce
- produkty zbożowe (najlepiej pełnoziarniste)
- chude mięso/jaja/nasiona roślin strączkowych (wymiennie)
- mleko i nabiał (mogą być odtłuszczone)
- tłuszcze (masło,margarynę, oleje roślinne).

Piramidę Zdrowego Żywienia znajdziesz na:http://www.izz.waw.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=7&Itemid=5&lang=pl#piramida dzieci

Zamiast słodyczy - postaw na zdrowe przekąski.
http://portal.abczdrowie.pl/zdrowe-i-smaczne-przekaski

Przykładowe ćwiczenia są dostępne na www.abccwiczenia.pl

POZDRAWIAM

Dietetyk, autorka wielu tekstów dotyczących problematyki odchudzania i zdrowego żywienia.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy