Zapytaj lekarza

1 , 0 1 2 , 2 5 5

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jakie ćwiczenia dla mnie?

Dzień dobry. Mam 19 lat. Przy wzroście 166 cm ważę 68 kg. Chciałabym stracić 6-5 kg, ale tak naprawdę nie za bardzo wiem, jak to zrobić. Prosiłabym o rady na temat rodzaju ćwiczeń (a także diety). Jakie mogłabym stosować, aby umięśnić ciało i stracić zbędne kilogramy z ud i łydek? Co jeść podczas przerwy w pracy? Pracuję na dwie zmiany: od 9-17, albo 13-21. Najgorzej jest na tej drugiej zmianie, gdyż jak wracam do domu jestem po prostu głodna, zmuszam się, żeby nie jeść o takiej porze, ale zazwyczaj i tak w końcu sięgam po jakąś przekąskę. Zaznaczam, że nie jadam jedzenia typu fast food, zdarza mi się to raz na rok, albo i więcej. Czy dieta proteinowa byłaby dla mnie odpowiednia?
, 19 LAT ponad rok temu

Komu polecany jest żeń-szeń?

Witam,

Na wstępie powiem, że diety proteinowej nie polecam. Jest to dieta jednoskładnikowa z wyłączeniem węglowodanów tak potrzebnych do pracy mięśni i mózgu. Można natomiast w tradycyjnej diecie zwiększyć ilość spożywanego białka, ograniczyć tłuszcz i spożywać węglowodany złożone. Co to znaczy? Z pośród produktów bogatobiałkowych proszę spożywać: chudy nabiał i chude mleko 1,5%, warzywa strączkowe (fasola, groch, soczewica cieciorka, soja i inne), chude mięso i drób oraz ryby (również tłuste ryby morskie). Produkty niskotłuszczowe oraz te bogate w zdrowe tłuszcze, czyli te same produkty, co wyżej plus olej roślinny, oliwa z oliwek, nasiona i orzechy. Produkty bogate w węglowodany złożone: pieczywo pełnoziarniste, kasze, ryż brązowy, dziki, makarony pełnoziarniste.

Unikać natomiast należy produktów typu fast-food, słodyczy, słodkich bułek, gotowych dań, słonych przekąsek, orzechów z solą lub z różnymi polewami, słodkich i gazowanych napojów.
Posiłki należy spożywać w małych porcjach, co 2-3 godziny, tak aby na bieżąco uzupełniać brakującą energię. Dzięki temu będziesz najedzona, a organizm nie będzie magazynował tłuszczu, jak to robił gdy przerwy pomiędzy posiłkami były zbyt duże.

Jeśli chodzi o ćwiczenia na uda i łydki polecam ćwiczenia na stepperze, skakanie na skakance, jogging, jazdę na rowerze i inne ćwiczenia do wykonywania w domu, które znajdziesz na stronie www.abccwiczenia.pl

Pozdrawiam.

Dietetyk w poradni dietetycznej JeszFresh w Warszawie.
umów wizytę 0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety