Zapytaj lekarza

1 , 0 2 1 , 1 0 0

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Prawidłowa waga przy 158 cm wzrostu

Jestem dziewczynką, mam 12 lat i przy wzroście 158 ważę 53 kg. Czy to za dużo? Jeżeli tak to serdecznie proszę o np. 3 lub 7 dniowy jadłospis(śniadanie, II śniadanie, obiad, ewentualny podwieczorek, kolacja). Dziękuję:-). PS.Ogólnie odżywiam się zdrowo i ćwiczę przynajmniej 1 godzinę dziennie.
KOBIETA, 12 LAT ponad rok temu

Ciemne alkohole wywołują gorszego kaca!

Prawdopodobnie każdy z nas tego doświadczył - syndrom dnia następnego. Czy wiesz, dlaczego tak cierpisz po suto zakrapianej imprezie? Być może powodem był rodzaj alkoholu.

Roma Wojtewicz Dietetyk, Poznań
76 poziom zaufania

Witam serdecznie Wskaźnik masy ciała, przy podanym wzroście i wieku jest prawidłowy. Z uwagi na okres dojrzewania i intensywny rozwój organizmu, warto pamiętać o tym, aby zadbać o właściwe odżywianie. W tym celu wskazane jest spożywanie 5 posiłków dziennie, dużej ilości produktów mlecznych obfitujących w wapń, niezbędny dla rozwoju kości, pełnowartościowego białka znajdującego się w chudym mięsie , jajach i produktach mlecznych, świeżych warzyw i owoców zawierających witaminy oraz pełnoziarnistych produktów zbożowych bogatych w cenne składniki mineralne. Jednocześnie należy unikać słodyczy, słonych przekąsek i żywności typu Fast food. Przy deklarowanej aktywności fizycznej i uwzględnieniu wymienionych zasad zdrowego odżywiania, masa ciała pozostanie w normie, a organizm otrzyma wszelkie niezbędne składniki odżywczych, pomocne w jego prawidłowym rozwoju. Poniżej przedstawiam modelowy jadłospis jednodniowy: Śniadanie: owsianka na mleku z bananem i malinami + herbata II śniadanie: bułka pełnoziarnista z sałatą, pomidorem, ogórkiem i jajkiem Obiad: grillowana pierś z kurczaka z ryżem i gotowanymi warzywami : cukinią, marchwią, pietruszką, selerem + woda mineralna niegazowana Podwieczorek: jogurt z płatkami muessli i suszonymi owocami + świeżo wyciskany sok z cytrusów Kolacja: sałatka z makaronu z tuńczykiem, kukurydzą, czerwoną papryką + pieczywo

0

Witam, Twoja masa ciała jest prawidłowa. Nie odchudzaj się, ale możesz zmienić nieco swoje nawyki żywieniowe. Zacznij dbać o swoją codzienną dietę – nie jedz dużych objętości, nie przejadaj się, staraj się wybierać produkty jak najmniej przetworzone – unikaj serków i jogurtów owocowych czy smakowych (także tych light), produktów typu fast food, gotowych dań, sosów w słoiczkach czy w proszku, napojów słodzonych (zwróć uwagę czy pijesz sok 100% czy może napój/nektar do, których dodawany jest cukier). Spróbuj jeść 4-5 małych objętościowo posiłków – 3 posiłki główne i 2 przekąski. Na przekąski jedz: owoce lub jogurt naturalny z garstką owoców lub z orzechami. Na śniadanie wybieraj np. 2-3 kromki chleba razowego z pastą jajeczną lub twarogową lub rybną lub z warzyw strączkowych lub z awokado (bez majonezu, ale za to z jogurtem 2%) z warzywami np. 1 pomidorem lub ½ papryki albo zupę mleczną – płatki owsiane z mlekiem/jogurtem 2% z garstką owoców. Na obiad standardowo kasza/ryż brązowy/ makaron pełnoziarnisty/ ziemniaki (bez tłuszczu i śmietany) z dużą ilością warzyw i dodatkiem białkowym (chudym mięsem, jajkiem, rybą lub warzywami strączkowymi). Unikaj potraw smażonych w panierce i w głębokim tłuszczu. Na kolację postaw na zupy np. krem (bez dodatku tłuszczu i śmietany, na wywarze warzywnym) lub zwykłe kanapki z chleba razowego. Posiłki nie powinny być za małe, ponieważ potrzebujesz energii do prawidłowego wzrostu i rozwoju. Więcej przeczytasz w artykułach http://portal.abczdrowie.pl/zdrowe-odzywianie Pamiętaj, że takie zmiany powinnaś wprowadzić na stałe. Pozdrawiam.

Dietetyk w poradni dietetycznej JeszFresh w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy