Zapytaj lekarza

1 , 0 2 0 , 3 3 7

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Sposoby na przytycie a uczucie najedzenia

Witam, mam 16 lat/177cm wzrostu/57 kg wagi. Chcę jeść i przytyć,ale nie mogę. Szybko czuję się najedzona.Po tym na sam widok jedzenia mam dosyć.Już nie trenuję żadnego sportu.Co mam zrobić? Dodam ,że miesiąc temu miałam przypadłość bakterii w jelitach i po tym zaczęłam mało jeść.Kiedyś leczyłam zapalenie błony śluzowej żołądka.
KOBIETA, 16 LAT ponad rok temu

Źródła nienasyconych kwasów omega-3

Nienasycone kwasy omega-3 są niezbędnym składnikiem naszej diety, jednak organizm nie posiada zdolności do ich samodzielnego syntetyzowania. Z tego względu warto wiedzieć, co jest ich pierwotnym oraz wtórnym źródłem ? o tym opowiada dr Leszek Walentynowicz, diabetolog.

Roma Wojtewicz Dietetyk, Poznań
74 poziom zaufania

Witam serdecznie Przede wszystkim warto zmniejszyć objętość porcji jedzenia, a zdecydowanie zwiększyć ich częstość - można nawet do 6 czy 7, tak aby nie obciążać przewodu pokarmowego i unikać uczucia nadmiernej sytości. Dobrze byłoby również ukierunkować swój wybór na produkty lekkostrawne i obserwować na które produkty organizm reaguje niekorzystnie, aby móc je wykluczyć.Żywność bogata w białko powoduje większe wydzielanie kwasu, ale równocześnie wykazuje duże właściwości neutralizowania go. Zaleca się, więc: mleko, delikatne twarogi, jaja, mięso, drób i ryby. Na pewno ograniczeniu podlegają produkty silnie pobudzające wydzielanie soku żołądkowego: kawa, mocna herbata, napoje gazowane, alkohol, esencjonalne buliony, rosoły, wywary kostne, kwaśne owoce, produkty marynowane, wędzone, potrawy smażone, pieczone, pikantne, słone, zbyt kwaśne . W przypadku nasilania się objawów ze strony przewodu pokarmowego, konieczna jest konsultacja z lekarzem.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy