Pokaż kategorie abcZdrowie.pl
Kobieta, 25 lat

Dużo naczytałam się już pytań na tym forum, ale poszukuję wciąż kilku odpowiedzi... Sytuacja wygląda następująco... Przyjmuję tabletki regularnie od 3 lat (mam 20 lat), nie robiłam nigdy przerwy... Zapomniałam wziąć tabletki RÓWNO 12 godzin... Pominięta tabletka była 14... Przyjęłam więc dwie naraz... Potem zakręcona całą sytuacją wzięłam jeszcze jedną tabletkę, czyli jednego dnia - rano i wieczorem - w sumie zjadłam 3 tabletki... Czy wystąpią niepożądane objawy? Czy jestem chroniona przed ciążą? Tabletkę zażyłam 16 godzin po stosunku... Co mam teraz robić?

 Redakcja abcZdrowie 79
Redakcja abcZdrowie Stażysta/Rezydent, Warszawa Śródmieście

Witam!

Zbyt duża ilość pigułek połknięta na raz, może spowodować wymioty, biegunki, krwawienia... Wystarczyłoby, gdyby połknęła pani 2 tabletki w jeden dzień - tę zapomniana jak najszybciej, a tę odpowiednią dla dnia, o stałej porze przyjmowania.

Uznaje się, że problemu nie ma, gdy kobieta połknie zapomnianą tabletkę do 12 godzin od właściwej godziny przyjęcia... Nie przejmowałabym się tak bardzo stosunkiem, który miał miejsce 16 godzin przed zażyciem tabletki, jednak od teraz, aż do rozpoczęcia nowego opakowania, proszę stosować dodatkową formę antykoncepcji (prezerwatywa). Przed rozpoczęciem nowego opakowania powinna Pani wykluczyć ciążę - testem ciążowym lub podczas wizyty u lekarza. Wraz z przyjęciem pierwszej pigułki z nowego opakowania, uzyska Pani znowu ochronę przed ciążą.

Pozdrawiam!

lekarzy jest teraz online

Zapytaj lekarza
zapytaj lekarza

za darmo

  • Odpowiedź w 24 godziny
  • Bez żadnych opłat
  • Lekarze, psychologowie, dietetycy

lekarzy jest teraz online

0/500