Zapytaj lekarza

1 , 0 1 9 , 3 9 0

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Co robić w sytuacji wystąpienia miesiączki podczas stosowania krążka antykoncepcyjnego?

Witam, Używam krążki już 3 msc, w tym cyklu po po około 15 dniu w środę został wyjęty krążek na około 20h przez przypadek, następnie ponownie włożony. Czy seks który zaistniał przed wyjęciem krążka był bezpieczny? Okazało się ze dziś (niedziela) dostałam okresu, mimo ze był krążek włożony po tej przerwie. Co w takiej sytuacji robić?
KOBIETA, 20 LAT 3 miesiące temu
Lek. Paweł Szadkowski
92 poziom zaufania

Wyjęcie krążka na tak długi okres może spowodować zmniejszenie ochrony antykoncepcyjnej. Jeśli jest Pani pewne, że był to 3 tydzień, to są dwie opcje. Albo jak najszybciej założyć nowy system terapeutyczny dopochwowy i rozpocząć następny trzytygodniowy okres jego stosowania. Albo nie zakładać systemu terapeutycznego dopochwowego ponownie. Poczekać do wystąpienia krwawienia z odstawienia i założyć nowy system terapeutyczny dopochwowy nie później niż po 7 dniach. Wszystkie te informacje zawarte są w ulotce dołączonej do opakowania. W Pani sytuacji proszę usunąć "stary krążek" i po 7 dniach od przypadkowego usunięcia krążka, założyć nowy.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy