Kobieta , 29 lat Witam, mam 28 lat. Odebrałam wyniki badań morflogicznych. Mam bardzo wysoki poziom żelaza, wynik 221 (37-170). Niższe neutrocyty 1,29 (2,25-7.35), oraz wyższy cholesterol 233 (115-190). Reszta wyników w normie. Przyjmuje jedynie tabletki antykocepcyjne (naraya - od 4 lat). Czy one mogą być przyczyną wysokiego poziomu żelaza? Dodatkowo mam częste bóle głowy, oraz wypadają mi włosy. Powinnam udać się do jakieś specjalisty, czy powtórzyć badania za jakiś czas? Pozdrawiam
Odpowiedź na pytanie znajduje się poniżej.
 Lek. Katarzyna Szymczak 79
Lek. Katarzyna Szymczak Stażysta/Rezydent, Bydgoszcz
Edytuj odpowiedź

Wyższy poziom raczej nie wynika z przyjmowania tabletek antykoncepcyjnych, sugeruję kontrolę tych parametrów za 2-4 tygodnie i wizytę u lekarza rodzinnego.
Pozdrawiam

 Redakcja abcZdrowie
Redakcja abcZdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Witamy serdecznie!

Zebraliśmy dla ciebie dodatkowe informacje dotyczące tematów poruszanych w pytaniu. Skorzystaj z linków poniżej, aby dowiedzieć się więcej:

Nasi lekarze odpowiedzieli też na kilka podobnych pytań innych użytkowników:

Artykuły na ten temat
Zasady pielęgnacji włosów

Wpływ odżywiania na włosy

Przyczyny wypadania włosów są różne. Najczęściej przyczyn łysienia należy się doszukiwać w poziomie hormonów, a także w kodzie genetycznym. Dlatego też zmiana diety nie jest w stanie całkowicie zahamować procesu łysienia. Mimo to istnieją pewne produkty...

Problemy z włosami

Przyczyny wypadania włosów

Przyczyny wypadania włosów

Wypadanie włosów to przykra i nieestetyczna dolegliwość, która dotyka coraz większej liczby kobiet i mężczyzn. Przyczyny wypadania włosów są bardzo zróżnicowane - od zmian hormonalnych, poprzez stosowanie niektórych leków, po nieprawidłową pielęgnację...