Zapytaj lekarza

1 , 0 2 6 , 0 5 3

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Dieta i ćwiczenia dla 17-latki

Mam 17 lat. i bardzo chce schudnac. waze 82kg i mam 165cm :( chcialabym schudnac przynajmniej 5 kg. MYsle ze jesli osiagne ten cel. nie poddam sie.. mozecie mi doradzic co mam robic? jakie cwiczenia? i jaka dieta? brak mi motywacji :(
17 LAT ponad rok temu

Dieta śródziemnomorska a serce

Dieta śródziemnomorska dostarcza organizmowi odpowiednią ilość tłuszczu, energii, błonnika oraz wiele witamin i składników mineralnych. Zawiera dużo warzyw, owoce, ryby morskie, a główne źródło tłuszczu w tej diecie stanowi oliwa z oliwek. O jej wpływie na nasze zdrowie opowiada prof. dr hab. Zbigniew Gaciong, internista.

Roma Wojtewicz Dietetyk, Poznań
76 poziom zaufania

Witam Dobrze byłoby przeanalizować codzienny jadłospis o skonfrontować go z zasadami zdrowego odżywiania. Częstą przyczyną nadmiernych kilogramów jest podjadanie kalorycznych przekąsek typu słodycze, chipsy, paluszki itp. oraz wysokie spożycie żywności typu fast food. Aby zapobiec chęci podjadania i uregulować metabolizm, wskazane jest zwiększenie ilości posiłków w ciągu dnia (najlepiej 5) z jednoczesnym zmniejszeniem ich objętości. Spośród produktów spożywczych należy wybierać chude mięsa i ryby, produkty mleczne, pełnoziarniste produkty zbożowe, warzywa i owoce - powinny one pojawiać się w jadłospisie każdego dnia. Ponadto warto zwiększyć aktywność fizyczną - najlepiej poprzez codzienne ćwiczenia lub dowolną dyscyplinę sportową, która będzie sprawiała przyjemność.

0

Dieta dla 17 latki musi być bardzo dokładnie dobrana nie tylko pod względem kalorii ale pod względem białka, tłuszczu, węglowodanów a także składników mineralnych tj żelazo. Dieta powinna być indywidualnie dobrana, nie ma diety dostępnej w internecie którą mogłabyś ściągnąć i na której schudniesz - bo jesteś indywidualną osobą, która ma pewien styl życia, pewną aktywność fizyczną przyzwyczajenia żywieniowe, każdy ma inne. Musisz nauczyć się zdrowych nawyków żywieniowych przez stosowanie odpowiedniej diety indywidualnie dobranych do Twoich potrzeb.

0

Witam. Przede wszystkim musisz wiedzieć, że aby osiągnąć prawidłową masę ciała w Twoim wieku nie musisz od razu zmieniać całego swojego sposobu żywienia i stylu życia. Wystarczy kilka podstawowych zmian i konsekwencji. Pamiętaj, że prawidłowe żywienie powinno Ci towarzyszyć przez całe życie, a nie tylko do czasu osiągnięcia celu – to klucz do sukcesu i utrzymania prawidłowej wagi na długi czas. Przeczytaj http://abcodchudzanie.pl/najczestsze-bledy-zywieniowe http://abcodchudzanie.pl/jakie-sa-zasady-zdrowego-odchudzania http://abcodchudzanie.pl/podstawowe-zasady-zdrowego-odchudzania Pamiętaj także o regularnych ćwiczeniach – co najmniej 3 razy w tygodniu po około 40 minut. Znacznie przyspieszą metabolizm i pomogą w utrzymaniu prawidłowej masy ciała. Pozdrawiam.

Dietetyk w poradni dietetycznej JeszFresh w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy