Zapytaj lekarza

1 , 0 2 0 , 3 8 6

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jak radzić sobie z nauką, mając depresję?

Witam, jak radzić sobie z nauką, mając depresję? Studiuję 2 rok kierunku lekarskiego i wszystko idzie mi strasznie ciężko. Nie mogę się skupić ani nic zapamiętać. Ciągle chce mi się płakać. Byłam u psychiatry i od 10 dni biorę Bioxetin. Jest mi fatalnie i czuję się największym zerem na świecie. Wiem, że nie czeka mnie w życiu nic dobrego. Moje życie to jedna wielka udręka. Nie chce mi się tak żyć, nie odczuwam radości, nie widzę sensu ani celu mojego życia. Jedyne co powstrzymuje mnie przed samobójstwem to to, że moja mama by się załamała. Ale ja już naprawdę nie mam siły tak żyć. Jak wyrzucą mnie że studiów, to już całkiem się załamię, bo to ostatnie co mam w życiu. Jak się uczyć?
KOBIETA, 23 LAT 8 miesięcy temu

Witam, Depresja jest chorobą, która utrudnia nam funkcjonowanie w wielu sferach naszego życia. Jedną z tych sfer są szeroko pojęte funkcje poznawcze, w tym pamięć i koncentracja. Dobrze dobrane leki powinny stopniowo pomóc poprawić koncentrację, jednakże może to zająć co najmniej kilka tygodni. Do tego czasu zachęcam, aby starać się dostosować do aktualnych możliwości oraz zaobserwować czy są pory dnia kiedy czuje się Pani lepiej. Frustrowanie się z powodu zmniejszonych możliwości poznawczych może spowodować, iż będzie się Pani gorzej czuła oraz trudniej będzie Pani poradzić sobie z chorobą. Zachęcam do próby realistycznego planowania własnej aktywności oraz dostosowania jej do własnego samopoczucia. Ponadto zachęcam do rozważenia możliwości podjęcia psychoterapii, co może pomóc skuteczniej oraz trwale uporać się z chorobą. Pozdrawiam

0

Poprawa po bioxetinie nie jest natychmiastowa zapytaj psychiatrę czy może lub trzeba zmienić lek

Specjalista w dziedzinie chorób wewnętrznych oraz endokrynologii. Naukowo i zawodowo ukierunkowany na problemy diagnozowania i leczenia chorób układu kostnego, w tym rzadkich chorób kości. Współzałożyciel Polskiej Fundacji Osteoporozy
0

Witam, zachęcam do podjęcia psychoterapii, dłuższej rozmowy z psychologiem aby zastanowić się jak sobie radzić w tej sytuacji, jak optymalnie wykorzystać swoje możliwości. Rozumiem, że w związku z depresją ma Pani trudności z uczeniem się. Leczenie przyniesie efekty, proszę przede wszystkim być wyrozumiałą dla siebie.

umów wizytę 0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy