Mężczyzna , 11 lat Mam 11 lat, 151 cm wzrostu i waga 50 kg, strasznie mi to przeszkadza, że jestem gruby przeszkadza mi to w jakiś różnych ćwiczeniach, mam już dosyć bycia grubym pomóżcie!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Odpowiedź na pytanie znajduje się poniżej.
 Agnieszka Kuczewska 58
Agnieszka Kuczewska Dietetyk, Warszawa 58 poziom zaufania
Zaufany specjalista Umów wizytę
Edytuj odpowiedź

Witaj.

Twoja waga mieści się jeszcze w normie (BMI skorelowane z siatkami centylowymi jest pomiędzy 75 a 90 centylem, dopiero powyżej 90 centyla zaczyna się nadwaga). W Twoim wieku nie stosuje się żadnych tzw. diet odchudzających. Efekt pozbycia się zbędnych kg uzyskuje się poprzez zmianę nawyków żywieniowych na zdrowe oraz przez zwiększenie aktywności fizycznej.

Nie piszesz jak się odżywiasz. Popatrz na główne zasady zdrowego odżywiania i sprawdź, co powinieneś u siebie poprawić. Poczytaj też załączone artykuły - im więcej będziesz wiedział nt. zdrowego odżywiania tym łatwiej będzie Ci stosować je życiu.
http://abczdrowie.pl/zasady-zdrowego-odzywiania
http://portal.abczdrowie.pl/buduj-dobre-nawyki

1. Regularność - jedz 5 razy dziennie, najlepiej co 3 godziny, zaczynaj od śniadania, nie później niż 2 godziny po wstaniu. Jedz często, ale małe porcje
2. Jedz zgodnie z piramida zdrowych nawyków żywieniowych - link do piramidy w załączeniu - http://www.izz.waw.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=7&Ite....
3. Zrezygnuj z produktów wysokokalorycznych, które nie dostarczają wartościowych składników odżywczych: słodycze, słone przekąski (chipsy, paluszki, krakersy, solone orzeszki), produkty typu fast food (pizza, frytki, hamburgery itp), produkty z białej mąki (naleśniki, pierogi, jasne pieczywo i pieczywo cukiernicze tj. drożdżówki, białe makarony), także biały ryz, ziemniaki oraz słodzone napoje (gazowane i soki).
4. Pij dużo wody (1,5-2 l)
5. Wysypiaj się (min. 8 godzin)
6. Bądź aktywny - min. pół godziny dziennie w ruchu, może to być szybki marsz, pływanie, rowerek, bieżnia, biegi, gimnastyka. Ważne, żebyś robił to codziennie.

I uzbrój się w cierpliwość. Bezpieczne i zdrowe pozbywanie się zbędnych kg to od 0,5 do 1 kg tygodniowo. Taka powolna utrata tłuszczu daje szanse na to, ze będzie to ubytek trwały.

Pozdrawiam Cię serdecznie i życzę powodzenia,
Agnieszka Kuczewska

 Redakcja abcZdrowie
Redakcja abcZdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Witamy serdecznie!

Zebraliśmy dla ciebie dodatkowe informacje dotyczące tematów poruszanych w pytaniu. Skorzystaj z linków poniżej, aby dowiedzieć się więcej:

  • Odchudzanie – Moda na odchudzanie pojawia się z nadejściem każdej wiosny. Przed latem rośnie bowiem liczba osób, którym marzy się szczuplejsza sylwetka. Zastosowanie zasad zdrowego odchudzania pozwala na skuteczne zrzucenie zbędnych kilogramów, a także na nauczenie się prawidłowych nawyków żywieniowych, dzięki którym po zakończonej kuracji nie grozi efekt jo-jo.
  • Zasady zdrowego odchudzania – Zasady zdrowego odchudzania warto mieć w małym paluszku przed rozpoczęciem jakiejkolwiek diety odchudzającej. Odchudzanie wydaje się tematem dobrze znanym, zwłaszcza kobietom, ale mimo to wiele osób popełnia podstawowe błędy. Jeśli chcesz schudnąć - pamiętaj, że twoje ciało zasługuje na dobre traktowanie.

Nasi lekarze odpowiedzieli też na kilka podobnych pytań innych użytkowników:

Wyszukaj lekarza po opiniach