Zapytaj lekarza

1 , 0 1 0 , 2 1 6

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Anemia po przyjmowaniu antybiotyków

Witam, przez dwa miesiące brałam antybiotyki od zatok. Zatoki wyleczyłam, ale teraz miewam zawroty głowy i co jakiś czas pobolewa mnie głowa. Nie mam siły, ciągle jestem zmęczona, nie mam apetytu, nawet schudłam 4 kg. Miałam zrobić sobie badania na morfologie, ale mój lekarz powiedział. że muszę odczekać 4 tygodnie od ostatniego antybiotyku, więc sama kupiłam sobie plusz żelazo i centrum. Proszę powiedzieć, czy to może być anemia? Pisałam już dzisiaj i zapomniałam dopisać, że mam obfite miesiączki z powodu mięśniaka.
ponad rok temu

Odkryto nowe grupy krwi

Ciało człowieka cały czas zaskakuje. Dwie nowe grupy krwi, pokazują jak niewiele jeszcze wiemy na temat naszego organizmu. O tym, co nowe odkrycie niesie za sobą opowiadają dr Michał Sutkowski, lekarz rodzinny oraz Hanna Stolińska-Fiedorowicz, dietetyk.

Lek. Magdalena Kowalska Stażysta/Rezydent, Warszawa
67 poziom zaufania

Witam!

Nie jest możliwe zdiagnozowanie anemii na podstawie tylko podanych przez Panią objawów - choć niektóre objawy rzeczywiście mogą na nią wskazywać. Ale na przykład utrata masy ciała nie jest charakterystyczna dla tej jednostki chorobowej - możliwe, że schudła Pani przez ostrą infekcję, którym zazwyczaj towarzyszy spadek apetytu, jeżeli natomiast dalej będzie Pani traciła na wadze, mimo prawidłowego apetytu, taką sytuację należy zawsze skonsultować z lekarzem.

Natomiast bóle głowy mogą również towarzyszyć zapaleniu zatok - jeżeli będą w dalszym ciągu występować lub się nasilać, warto udać się na wizytę kontrolną do laryngologa w celu wykluczenia, czy na przykład zapalenie zatok nie przeszło w postać przewlekłą.

Tak więc by ostatecznie rozpoznać anemię nieodłącznym badaniem jest morfologia krwi i w razie potwierdzenia, dodatkowe badania, np. oznaczenie stężenia Fe i TIBC. Jeżeli natomiast Pani samopoczucie w dalszym ciągu będzie się pogarszało lub utrzymywało na niezmiennym, niezbyt dobrym poziomie, należy szybciej udać się do lekarza.

Serdecznie pozdrawiam!

Lekarz w Klinice Neurologii i Epileptologii w Szpitalu im. prof. W. Orłowskiego w Warszawie.
umów wizytę 0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety