Zapytaj lekarza

1 , 0 1 5 , 0 8 1

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Dzień dobry, Przy zaawansowanej osteoporozie można jak najbardziej ćwiczyć. Warto tutaj skupić się na ćwiczeniach: - prawidłowej postawy ciała, - wzmacniających mięśnie brzucha i grzbietu, - kształtujących mięśnie wewnętrznej strony ud, - usprawniających mięśnie ramion. Świetnie sprawdzi się też nordic walking, który nie obciąża stawów a angażuje do pracy większość mięśni. Może się Pani skontaktować z fizjoterapeutą, który pokaże przykładowe ćwiczenia oraz przedstawi prawidłową technikę ich wykonywania. Pozdrawiam serdecznie.

0

Ważne są wszystkie ćwiczenia z wyjątkiem zagrażających urazem, upadkiem lub połączonych ze skłonami, skokami, dźwiganiem ciężarów = zostaje niewiele, głównie gimnastyka leżąc, siedząc, przy poręczy lub pływanie i ćwiczenie w basenie, spacery. Ćwiczenia nie maja istotnego wpływy ma ilość kości ale są bardzo ważne dla sprawności oraz w zapobieganiu upadkom i złamaniom

Specjalista w dziedzinie chorób wewnętrznych oraz endokrynologii. Naukowo i zawodowo ukierunkowany na problemy diagnozowania i leczenia chorób układu kostnego, w tym rzadkich chorób kości. Współzałożyciel Polskiej Fundacji Osteoporozy
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety