Zapytaj lekarza

1 , 0 0 9 , 4 4 4

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Dzień dobry,

Przy zaawansowanej osteoporozie można jak najbardziej ćwiczyć. Warto tutaj skupić się na ćwiczeniach:
- prawidłowej postawy ciała,
- wzmacniających mięśnie brzucha i grzbietu,
- kształtujących mięśnie wewnętrznej strony ud,
- usprawniających mięśnie ramion.

Świetnie sprawdzi się też nordic walking, który nie obciąża stawów a angażuje do pracy większość mięśni. Może się Pani skontaktować z fizjoterapeutą, który pokaże przykładowe ćwiczenia oraz przedstawi prawidłową technikę ich wykonywania.

Pozdrawiam serdecznie.

umów wizytę 0

Ważne są wszystkie ćwiczenia z wyjątkiem zagrażających urazem, upadkiem lub połączonych ze skłonami, skokami, dźwiganiem ciężarów = zostaje niewiele, głównie gimnastyka leżąc, siedząc, przy poręczy lub pływanie i ćwiczenie w basenie, spacery.
Ćwiczenia nie maja istotnego wpływy ma ilość kości ale są bardzo ważne dla sprawności oraz w zapobieganiu upadkom i złamaniom

Specjalista w dziedzinie chorób wewnętrznych oraz endokrynologii. Naukowo i zawodowo ukierunkowany na problemy diagnozowania i leczenia chorób układu kostnego, w tym rzadkich chorób kości. Współzałożyciel Polskiej Fundacji Osteoporozy
umów wizytę 0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety