Kobieta , 24 lata Witam czy przy nerwicy natrectw mozna sobie urajac bol w leku przed chorobamo ? Podam przyklad , kilka miesiecy temu zmagalam sie z lekiem przed rakiem w brzuchu , ciagle czulam tak bol po usg ktore wyszlo okej przestalo bolec , potem chloniak bol wezla chlonnego po usg przeszlo , teraz mysle ze mam raka piersi bol mnie prawa piers zmian nie wyczuwam no chyba ze zaczne myslec to mam wrazenie ze mam kilka guzow , nie mam juz sily na chodzenie po lekarzach jestem zalamana
Odpowiedź na pytanie znajduje się poniżej.
Mgr Anna Demarczyk 85
Mgr Anna Demarczyk Psycholog, Warszawa 85 poziom zaufania
Zaufany specjalista Umów wizytę
Edytuj odpowiedź

Dzień dobry. Wystarczy, że mamy podniesiony poziom lęku ogólnego, aby szukać jego przyczyn w racjonalnych przesłankach, które nie mają faktycznie miejsca, ale miałyby ewentualnie uzasadniać nasze obawy. Czasem może to przejawiać się w lęku przed bliskością i skutkować wycofaniem z relacji a nawet przerodzić z czasem w fobię społeczną. U innej osoby może skutkować właśnie obawą, że zachoruje na groźną chorobę a to z kolei może przerodzić się w hipochondrię. Tak naprawdę każdy z nas odczuwa strach, ale nie wszyscy i nie zawsze sobie potrafimy z nim radzić wystarczająco. I jeżeli ta trudność trwa, objawy się nasilają i przeradzają w objawy specyficzne. Każda sytuacja jest też indywidualna i na powstanie trudności wpływ ma wiele czynników zewnętrznych i wewnętrznych. Dlatego tak ważna jest diagnostyka podczas bezpośredniej wizyty ze specjalistą. Proszę omówić z psychologiem opisane objawy i w ten sposób dać sobie szansę na odzyskanie równowagi poprzez zastosowanie się do jego wskazań. Pozdrawiam.


http://progress.warszawa.pl/

Zaufany specjalista Umów wizytę
Edytuj odpowiedź

Szanowna Pani, opis myśli i uczuć jakie Pani towarzyszą, a który Pani opisuje bardziej przypomina tzw. Lęk o zdrowie (dawniej hipochondria), niż nerwicę natręctw.. Zachęcam do wizyty u lekarza psychiatry. Być może będzie widział potrzebę włączenia leków w celu złagodzenia doświadczanych nieprzyjemnych emocji. Być może również dobrym pomysłem byłoby rozpoczęcie psychoterapii, która w powyższej kwestii może być skuteczną metodą poradzenia sobie.
Pozdrawiam

Zaufany specjalista Umów wizytę
Edytuj odpowiedź

Witam Panią
Żeby wyleczyć Pani problemy, należy je przede wszystkim
właściwie zdiagnozować.
Możliwe, że są to zaburzenia nerwicowe, jednak rzetelną diagnozę
można postawić tylko podczas osobistej konsultacji z psychologiem
lub z psychiatrą, po wnikliwym wywiadzie i zbadaniu okoliczności,
które doprowadziły do opisanych zaburzeń.
Aby skutecznie wyleczyć Pani zaburzenia należy dotrzeć do źródła
problemu i na tej podstawie opracować właściwą metodę terapii.
Dlatego zachęcam Panią do podjęcia psychoterapii.
Gdyby chciała Pani porozmawiać ze mną o problemie,
to zapraszam do kontaktu.
Istnieje możliwość konsultacji online,
np. za pośrednictwem komunikatora Skype.
Pozdrawiam serdecznie

Hanna Markiewicz
psycholog
konsultacje@psycholog24online.pl
http://psycholog24online.pl

 Redakcja abcZdrowie
Redakcja abcZdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Witamy serdecznie!

Zebraliśmy dla ciebie dodatkowe informacje dotyczące tematów poruszanych w pytaniu. Skorzystaj z linków poniżej, aby dowiedzieć się więcej:

Artykuły na ten temat
Nerwica natręctw

Natręctwa seksualne

Natręctwa seksualne są częścią życia wszystkich dorosłych osób. Każdy człowiek ma czasami nieprzyjemne i nieakceptowane myśli. Większość z nas nie zwraca uwagi na takie myśli, kiedy się pojawiają, i szybko się ich pozbywa. Inaczej jest jednak u osób z...