Zapytaj lekarza

1 , 0 1 9 , 4 2 1

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Łysienie w młodym wieku

Witam! Mam 16 lat i zauważyłem u siebie zakola. Stosuję Seburadin przeciw wypadaniu włosów, jednak wydaje mi się, że jeszcze więcej włosów wypada. Mój ojciec w wieku 20 lat miał tak zwane wysokie czoło tak do czubka głowy. Czy te moje zakola to oznaka, ze też mnie to czeka? Jak mogę temu zaradzić? Czy mogę to skutecznie zatrzymać? Cofnąć skutki?

MĘŻCZYZNA, 16 LAT ponad rok temu

Witam serdecznie! 

Przyczyn łysienia może być wiele, prawdopodobnie przyczyną Pana łysienia jest łysienie androgenowe, jednak bez możliwości badania lekarskiego, obejrzenia zmian i dokładnego zebrania wywiadu nie można tego stwierdzić. W tym celu wskazana jest wizyta u dermatologa - nie jest konieczne skierowanie od lekarza rodzinnego.

Wskazane jest również wykonanie badań laboratoryjnych w celu wykluczenia innych częstych przyczyn nadmiernej utraty włosów - warto wykluczyć anemię oraz choroby tarczycy. W tym celu wskazane jest oznaczenie przynajmniej morfologii i TSH.

Jeżeli potwierdzone zostanie łysienie androgenowe to jego leczenie jest długotrwałe, często niestety efekty są niezadowalające. W leczeniu skuteczny wydaje się finasteryd oraz przeszczep włosów. Według niektórych doniesień dobre efekty przynosi również stosowanie monoksidylu w formie preparatu stosowanego na skórę głowy. Najlepiej aby leczenie zostało dobrane przez specjalistę.
Polecam jeszcze artykuły poświęcone tej tematyce:
http://portal.abczdrowie.pl/testosteron-a-lysienie
http://portal.abczdrowie.pl/lysienie-androgenowe
http://portal.abczdrowie.pl/metody-leczenia-lysienia-androgenowego.

Pozdrawiam

Lekarz specjalista chorób wewnętrznych. Autorka wielu profesjonalnych publikacji medycznych.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy