Zapytaj lekarza

1 , 0 1 0 , 1 5 4

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Niepokojący wynik TSH u 25-letniej kobiety

Mam 25 lat. Niepokoi mnie mój wynik TSH. Od czerwca 2015r. biorę tabletki antykoncepcyjne VIBIN MINI. Przed rozpoczęciem brania miałam TSH ok. 1.6-1.8 (w normie jak na młodą kobietę). Po ok. 1.5 roku stosowania mój wynik wynosił 2.6, a już po 2 latach 3.6-4,0. Wynik anty-TPO to 42 (norma do 34). Czy powinnam zastanowić się nad inną formą zabezpieczenia, czy to tabletki są powodem moich złych wyników? Zaznaczę, że nie rodziłam jeszcze, a planuje w przyszłości mieć dzieci.
KOBIETA, 25 LAT 11 miesięcy temu

Antykoncepcja a PMS

Burza hormonów, napięcie przedmiesiączkowe, nerwy i drażliwość - czyli PMS. Czy tabletki antykoncepcyjne pomagają załagodzić objawy zespołu napięcia przedmiesiączkowego? Odpowiada lekarz ginekolog ? Katarzyna Pietuch.

Lek. Katarzyna Szymczak Stażysta/Rezydent, Bydgoszcz
79 poziom zaufania

Nie można wykluczyć wpływu antykoncepcji na tsh, sugeruję zrobić przerwę na 2-3 miesiące i sprawdzić czy tsh się zmniejszy. Proszę też pamiętać że przy staraniach o dziecko tsh powinno być poniżej 2,5.
Pozdrawiam

umów wizytę 0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety