Zapytaj lekarza

1 , 0 1 0 , 2 4 9

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Odżywianie i trening mięśni brzucha

Witam! Chciałbym zacząć ćw. (mięśnie brzucha) i podjąć się zdrowej diety , bo póki co słabo z tym u mnie , ale nie mam pojęcia jak,co i w jakich ilościach. Mam wzrost 177 cm i ważę 59 kg. Proszę o pomoc!
MĘŻCZYZNA, 19 LAT ponad rok temu

Czy olszówka jest grzybem trującym?

Witam serdecznie,

Przede wszystkim należy wprowadzić zdrową i zbilansowaną dietę, która stanowi 70% sukcesu oraz aktywność fizyczną która daje 30%. Musi Pan zadbać o regularność posiłków. Należy jeść 5posiłków dziennie w odstępach 2,5-3h. Dzień należy rozpocząć od pełnowartościowego śniadania zjadanego do 1h po przebudzeniu zaś kolację 3-4h przed snem. Należy pić 1,5-2l czystej wody mineralnej dziennie w celu nawodnienia organizmu oraz jego oczyszczenia. Powinien Pan również zrezygnować z żywności silnie przetworzonej, tłustej, kolorowych napoi oraz słodyczy. Zalecam wybierać chude białe mięsa, jedynie razowe pieczywo oraz brązowy ryż, makaron i gruboziarniste kasze. Należy zjadać dużo warzyw oraz owoce w celu dostarczenia cennego błonnika. Na kolację ograniczamy węglowodany a skupiamy się na białku.

Powinien Pan wprowadzić ćwiczenia na skośne mięśnie brzucha, na boczki i brzuch, które pomogą w wyrzeźbieniu ciała oraz ćwiczenia aerobowe, dzięki którym spali się nadmiar tkanki tłuszczowej. Można skorzystać z siłowni pomocy trenera fitness lub ćwiczyć samodzielnie w domu, wyszukując odpowiednie ćwiczenia w internecie np na Youtube
Przy ćwiczeniach należy zadbać o właściwą dietę. Trening powinien zaczynać się około 2h po posiłku lub jeżeli jest to niewielka przekąska to około 1h. Po treningu należy dostarczyć węglowodany proste, łatwo przyswajalne np banan oraz białko (ok 20-30min po treningu) a następnie zjeść węglowodany złożone i łatwo przyswajalne białko czyli np chuda ryba czy kurczak w celu uzupełnienia strat glikogenu i odbudowy uszkodzeń struktur włókien białkowych. W posiłkach okołotreningowych należy unikać tłuszczu, gdyż upośledzają odbudowę glikogenu.

W razie dodatkowych pytań zapraszam na konsultację lub zachęcam do kontaktu
tel 506225670 lub joanna.wasiluk@o2.pl

Pozdrawiam Mgr Joanna Wasiluk

Specjalista w zakresie dietetyki.
umów wizytę 0

Witam, by zacząć współpracę i modyfikację sposobu żywienia potrzebne będzie Pana tzw. dzienniczek żywieniowy, czyli opis posiłków z kilku dni.Na jego podstawie dokonuje się analizy diety i ustala indywidualne zalecenia żywieniowe.

Serdecznie pozdrawiam i zapraszam na www.dietoterapia.waw.pl

Dietetyk, absolwentka Wydziału Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji SGGW.
umów wizytę 0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety