Zapytaj lekarza

1 , 0 1 2 , 2 7 0

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Stany lękowe i depresja a stosowanie Oxaxepamu

Dzień dobry, od dwóch tygodni po dłuższej przerwie leczę się z powodów stanów lękowych i depresji zaczęłam brać mozarin 10mg, mój lekarz jest na urlopie i proszę o odpowiedź, czy mogę czasem dorażnie wspomóc oxazepam 10mg ? Dziękuję i Pozdrawiam.
KOBIETA, 56 LAT ponad rok temu

Nerwica - kiedy warto udać się do specjalisty?

Witam Panią,

W początkowym okresie terapii escitalopramem (zanim lek w pełni rozwinie swoje działanie terapeutyczne) może wystepować lęk związany z samym przebiegiem zespołu lekowo-depresyjnego. Można zatem doraźnie łągodzić takie objawy przy pomocy benzodiazepin (oxazepamu). Pod jednym wszakże warunkiem- takie wspomaganie benzodiazepinami nie powinno trwaćdłużej niż 2-3 tyg. Warto takzę wypróbować dawkę 5 mg (pół tabletki) oxazepamu. Możę okazać się, że nawet tak niewielka dawka będzie skuteczna jeśli objawy lękowe nie są bardzo nasilone.

Pozdrawiam!

Specjalistka w dziedzinie psychiatrii, seksuolog oraz psychoterapeuta. Posiada uprawnienia Fellow of the European Board of Sexual Medicine nadane przez Europejskie Towarzystwo Medycyny Seksualnej ESSM. Związana z Instytutem Psychiatrii i Neurologii w Warszawie.
umów wizytę 0

Witam, lęki w języku psychoterapii są następstwem tłumienia emocji negatywnych.Tak więc zachęcam,by spróbowała Pani,niezależnie od obecnego sposobu leczenia podjąć tę formę pomocy ,również w porozumieniu z lekarzem.który może wystawić skierowanie do odpowiedniego specjalisty ,jak też w zastępstwie psychiatry wypowiedzieć się na temat,o który Pani pyta. Zachęcam ze swej strony i równiez pozdrawiam.

Psycholog z uprawnieniami psychoterapeuty i mediatora.
umów wizytę 0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety