Zapytaj lekarza

1 , 0 2 6 , 0 5 3

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Nieregularne miesiączki i stosowanie tabletek antykoncepcyjnych

Witam, mam 21 lat, od dwóch lat przyjmuję tabletki antykoncepcyjne (Lesinelle), zawsze miałam bardzo książkowe miesiączki (co 28 dni), natomiast w ostatnim czasie krwawienia (wiem, że w istocie nie jest to miesiączka) występują nieregularnie - kilka dni w jedną lub drugą stronę. Przyjmuję Letrox (niedoczynność tarczycy), obecnie moje wszystkie tarczycowe wyniki są w porządku. Chciałabym zapytać - co może powodować te wahania?
KOBIETA, 21 LAT ponad rok temu

Nieregularne miesiączki

Witam serdecznie. Nieprawidłowości tego typu mogą być związane z wahaniami hormonalnymi. Mam na myśli hormony płciowe ale także np z infekcją dróg moczowo-płciowych. W tej sytuacji należałoby zgłosić się do ginekologa aby wdrożyć odpowiednie dalsze postępowanie. Nie wykluczone iż konieczna jest diagnostyka USG aby ocenić czy aby nie współistnieją inne patologie np torbiele, nadżerki czy mięśniak. W pierwszej kolejności jednak poleca badania hormonalne.

Rezydentka w Wojewódzkim Szpitalu Zespolonym w Kielcach.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy