Zapytaj lekarza

1 , 0 2 1 , 1 7 0

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Odchudzanie z brzucha u 18-latka

Mam 18 lat . ważę 68 kg i mierzę 164 cm . jak mogę schudnąć? najbardziej chciałabym stracić brzuch i biodra.
18 LAT ponad rok temu

Zanim zaczniesz odchudzanie

Nadejście wiosny i zbliżające się lato stają się motywacją wielu osób do zrzucania nadprogramowych kilogramów. Baszar El-Helou z Pracowni dietetycznej WANILIA, opowiada o tym, jakie kroki należy podjąć, by odchudzanie nie wyrządziło naszemu organizmowi negatywnych symptomów.

Roma Wojtewicz Dietetyk, Poznań
76 poziom zaufania

Witam serdecznie Przede wszystkim warto zadbać o regularność spożywanych posiłków - podział na śniadanie, 2 śniadanie, obiad, podwieczorek i kolację, będzie najwłaściwszy dla wyrównania tempa metabolizmu. Ponadto wybór produktów spożywczych warto ograniczać do niskotłuszczowych produktów mlecznych, chudego mięsa, pełnoziarnistych produktów zbożowych, dużej ilości warzyw i owoców. Źródłem tłuszczu w diecie powinny być natomiast oleje roślinne, dodawane w ilości 1-2 łyżek na surowo, na przykład do sałatki, a także orzechy i nasiona.Wykluczeniu powinna podlegać żywność typu fast food,żywność przetworzona, słodycze i słone przekąski. I jeszcze jeden najważniejszy aspekt- regularna aktywność fizyczna, najlepiej ok 45 min dziennie. Mogą to być ćwiczenia aerobowe, gimnastyka, jazda na rowerze, pływanie, lub sporty grupowe- najważniejsze, żeby obok efektu utraty masy ciała i poprawy kondycji, sprawiały przyjemność i stanowiły źródło relaksu.

0

Witam. Na początek polecam Ci przeanalizowanie i zastosowanie się do porad zawartych w artykule http://portal.abczdrowie.pl/cwiczenia-na-brzuch Dzięki nim dowiesz się jak ćwiczyć, aby wymodelować brzuch i zredukować nagromadzoną tkankę tłuszczową w jego okolicach. Nie zapominaj jednak o prawidłowym odżywianiu. Dieta odchudzająca nie będzie Ci potrzebna, jeśli tylko zmienisz nieco nawyki żywieniowe. Powinieneś wiedzieć, że tempo metabolizmu odpowiedzialne jest za szybkość spalania kalorii, natomiast sam metabolizm przyspieszymy dzięki regularnym posiłkom (4-5 posiłków dziennie co około 2-3 godziny – powinny być małe objętościowo, ale wartościowe – unikaj tzw. pustych kalorii – słodyczy, słodkich napojów, smakowych serków i jogurtów czy fast food’ów), piciu minimum 1,5-2 l płynów (wody mineralnej, herbaty ziołowej, herbaty zielonej, owocowej czy białej) dziennie oraz regularnej aktywności fizycznej. Dieta powinna być urozmaicona i wartościowa, co oznacza tyko tyle, abyś jadł produkty dostarczające zarówno białko (mięso/ryby/jaja/warzywa strączkowe/produkty mleczne), węglowodany (produkty zbożowe z pełnego ziarna, warzywa i owoce) jak i tłuszcze (oliwa/ inne oleje roślinne, orzechy, nasiona, awokado). Pozdrawiam.

Dietetyk w poradni dietetycznej JeszFresh w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy