Zapytaj lekarza

1 , 0 2 0 , 3 0 3

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Przybieranie na wadze po menopauzie

witam serdecznie mam na imię Ula mam problem mam 53 lata dwa lata temu przekwitlam i widze ze przybieram na wadze ważę 63 kg mam 162cm moja waga z ktora dobrze się czułam to 55-57 kg nie jem dużo bo nigdy nie miałam nadmiernego apetytu za słodyczami też nie przepadam bardzo proszę o poradę co mam robić aby zeszczupleć mój tryb pracy od lat się nie zmienił pracuję od7do 20 jest to praca w ruchu ostatnio kupiłam linea meno ale jeszcze nie zażywam pozdrawiam serdecznie i proszę o poradę co zrobić
KOBIETA, 53 LAT ponad rok temu

Dzień dobry!

Zmiany hormonalne w okresie okołomenopauzalnym mogą sprzyjać spowolnieniu przemiany materii i na skutek tego przybieraniu na masie ciała.

Właściwym rozwiązaniem jest zwiększenie aktywności fizycznej (regularne rekreacyjne uprawianie sportu) oraz zmiana diety. Aby zająć się tym drugim obszarem konieczna jest dłuższa osobista rozmowa i zebranie większej ilości informacji - szczegółowy wywiad dietetyczny. Może Pani np. przez tydzień zapisywać wszystkie spożywane w ciągu dnia posiłki, przekąski i napoje - a następnie z takimi notatkami skonsultować się z dietetykiem.

Warto także skonsultować się z prowadzącym lekarzem ginekologiem, aby przeprowadzić dodatkowe badania i rozważyć np. hormonalną terapię zastępczą.

Jednocześnie jednak proszę pamiętać, że zmiany wyglądu ciała z wiekiem i kolejnymi etapami życia są naturalne. Tak samo jak dziecko przeistacza się w nastolatka, nastolatek w młodego dorosłego, tak i wchodzenie w wiek dojrzały niesie przewidywalne zmiany. Zachęcam, aby skoncentrowała się Pani przede wszystkim na dbaniu o swoje zdrowie, utrzymywaniu dobrej kondycji psychicznej i fizycznej, zadowalającej Panią sprawności. Schudnięcie może być wtedy "skutkiem ubocznym", ale może też okazać się zupełnie niekonieczne.

Pozdrawiam!

Psycholog, seksuolog i mediator rodzinny. Członek Polskiego Towarzystwa Seksuologicznego.
0
Monika Bigoś Dietetyk, Kraków
74 poziom zaufania

Warto było by zweryfikować całodzienne menu, czy ono jest rzeczywiście odpowiednie, a także włączyć regularną aktywność fizyczną, ok. 2-3 razy w tygodniu (na ile się Pani uda). Praca zawodowa, mimo, iż jest ona w ruchu, to nie jet ten rodzaj wysiłku do spalania tkanki tłuszczowej, zresztą każdy ocenia swoją aktywność zupełnie inaczej. Kontrolnie prosze zbadać sobie tarczycę, w okresie menopauzy, zmiany hormonalne moga doprowadzić do jej rozregulowania: TSH, anty TPO i anty TG (samo TSH, nic Pani nie powie), Ft3, Ft4 oraz USG tarczycy. Z wynikami prosze udać się do lekarza pierwszego kontaktu, a jeśli wyjdzie coś nie tak, dostanie Pani skierowanie do endokrynologa.

Dietetyk z pasją. Prowadzi gabinet dietetyczny w Krakowie.
0

Witam Panią, Widzę że jest Pani z Warszawy (tu przyjmuje pacjentów), więc najchętniej zaprosiłabym Panią na konsultację dietetyczną, na której wykonamy pomiary składu ciała i sprawdzę jak rozkłada się tkanka tłuszczowa w Pani ciele. Przeprowadzę również wywiad żywieniowy i zdrowotny oraz na tej podstawie dobiorę indywidualny jadłospis dzięki któremu poprawi się Pani sylwetka. W razie dodatkowych pytań lub zainteresowania konsultacją zachęcam do kontaktu: tel. 506225670 lub joanna.wasiluk@o2.pl Pozdrawiam Mgr Joanna Wasiluk

Specjalista w zakresie dietetyki.
0

Dzień dobry! Zmiany hormonalne w okresie okołomenopauzalnym sprzyjają spowolnieniu przemiany materii i przybieraniu na masie ciała. Najlepszym rozwiązaniem jest regularna aktywność fizyczna oraz zmiana diety. Warto prowadzić dzienniczek żywieniowy - przez minimum 3 dni spisywać wszystkie posiłki, napoje i skonsultować go z dietetykiem. Pozdrawiam

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy