Kobieta , 41 lat

Mam 41 lat. Zaczynam mieć obawy, że jestem w ciąży. Zwykle mam krótkie cykle miesiączkowe od 22-24 dni. Ostatnią miesiączkę miałam 17 lutego i do dzisiaj (18.03.) nie mam, a to już około 30 dzień. Od kilku dni odczuwam bóle w podbrzuszu jak na okres i przez kilka dni miałam sporo gęstego, białego śluzu na bieliźnie. Temperatura ciała w normie. Zażywam preparat na stawy **** od około miesiąca, więc czy to możliwe, że ten preparat może mieć wpływ? Współżyłam z mężem 11, 14 i 17 marca - czy w tych dniach mogło dojść do zapłodnienia? Kiedy powinnam zrobić test ciążowy?

Odpowiedź na pytanie znajduje się poniżej.
Lek. Aneta Zwierzchowska 77
Lek. Aneta Zwierzchowska Stażysta/Rezydent, Warszawa Ochota
Edytuj odpowiedź

Witam!

Jeśli dotąd miesiączkowała Pani regularnie, to mało prawdopodobne, by w wyniku współżycia w tych dniach doszło do zapłodnienia. Przyjmowany przez Panią preparat nie ma raczej wpływu na cykl. Jest już jak najbardziej odpowiedni moment na wykonanie testu. Prawdopodobnie jest to jednak jednorazowe zaburzenie cyklu.

Pozdrawiam serdecznie!

 Redakcja abcZdrowie
Redakcja abcZdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Witamy serdecznie!

Zebraliśmy dla ciebie dodatkowe informacje dotyczące tematów poruszanych w pytaniu. Skorzystaj z linków poniżej, aby dowiedzieć się więcej:

  • Poród – Mijają kolejne miesiące ciąży i wielkimi krokami zbliża się poród. Większość kobiet zaczyna się obawiać bólów porodowych. Są jednak różne naturalne sposoby łagodzenia bólu porodowego, o których opowiadają położne w szkole rodzenia. Jeśli cię na to stać, możesz zdecydować się na znieczulenie zewnątrzoponowe, jednak niektóre placówki nie chcą znieczulać „na życzenie” lub brakuje anestezjologów na dyżurze.
  • Gdzie urodzić? – Poród jest dla każdej kobiety ogromnym przeżyciem. W takim momencie musi się czuć bezpiecznie i komfortowo. Dlatego tak ważny jest wybór odpowiedniego szpitala. Pytanie: gdzie rodzić? zadaje sobie wiele kobiet, którym zależy na dobrych warunkach i pomocnych lekarzach i położnych.

Nasi lekarze odpowiedzieli też na kilka podobnych pytań innych użytkowników: