Zapytaj lekarza

1 , 0 1 9 , 5 2 8

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

O czym mogą świadczyć sine rozstępy na brzuchu, zmęczenie oraz nieregularne miesiączki?

Dzień dobry. Od jakiegoś czasu zauważyłam na swoim brzuchu,łydkach sino-purpurowe rozstępy.W przeciągu roku przytyłam 10 kg. Prawidłowo i zdrowo się odrzywiam ,dużo się ruszam ,pije 1,5 l wody dziennie. Jestem wiecznie zmęczona.Mam nieregularne i bolesne miesiączki.Lekarz podejrzewał u mnie zespół cushinga. Co może być przyczyną tych objawów i jakie badania należałoby wykonać. Serdecznie pozdrawiam i czekam na odpowiedź.
KOBIETA, 22 LAT 1 tydzień temu
Lek. Michał Lenard
79 poziom zaufania

Zespół Cushinga może być spowodowany przez zwiększone wydzielanie hormonów przez przysadkę mózgową, co powoduje zwiększoną aktywność przytarczyc i wzrost poziomu steroidów nadnerczowych. Może być też spowodowany przez guz nadnerczy. Sugeruję wizytę u endokrynologa, który zleci odpowiednie badania i w zależności od wyników zdecyduje o dalszym postępowaniu. Pozdrawiam!

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy