Zapytaj lekarza

1 , 0 2 0 , 2 6 9

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Odchudzanie po porodzie u 29-latki

Witam,mam dwoje dzieci:10 lat i roczek.Ważę 57kg przy wzroście 168cm.Mam oponkę na brzuchu i grube uda.Moim problemem jest to,że nie mam czasu na ćwiczenia.Przed porodem ważyłam 48kg i dużo się ruszałam,teraz nie mam czasu i tyję..Dodam,że po pierwszym dziecku non stop się odchudzałam i miałam niedowagę(43kg).Teraz już nie chcę się łapać na dragońskie diety,chcę normalnie się odżywiać i utrzymywać wagę przy normalnej figurze(chciałabym ważyć ok.50kg).Proszę pomóżcie
KOBIETA, 29 LAT ponad rok temu

Zupa krem z porów

Masz ochotę na coś dobrego i zdrowego? Spróbuj sycącej, kremowej zupy z porów. Przepis i instrukcje wykonania potrawy znajdziesz w naszym filmie. Smacznego!

Witam serdecznie, W tym momencie posiadam zbyt mało informacji na Pani temat, aby ustalić konkretny jadłospis. Musiałabym zebrać wywiad żywieniowy i zdrowotny. Jeżeli byłaby Pani zainteresowana zachęcam do kontaktu drogą mailową. Z pewnością jednak powinna Pani skupić się na regularności posiłków(5 posiłków dziennie w odstępach ok. 3h), bez dodatkowego dojadania pomiędzy wyznaczonymi godzinami. Dzień należy zaczynać od pełnowartościowego śniadania. W ten sposób od rana pobudzamy swój organizm do działania, przyspieszamy przemianę materii i każdy kolejny posiłek będzie lepiej trawiony. Ostatni posiłek należy spożywać ok. 3h przed snem. Powinna Pani również pić od 1,5 do 2 litrów wody dziennie, najlepiej pomiędzy posiłkami, aby zapewnić wystarczającą ilość płynów w organizmie. Proszę zadbać o zdrową i odpowiednio zbilansowaną dietę, która dostarczy wszystkich składników odżywczych w odpowiednich proporcjach. Dieta powinna być dobrana indywidualnie i uwzględniać Pani dzienne zapotrzebowanie energetyczne. Nie należy stosować tak jak już się sama o tym Pani przekonała drastycznych diet ponieważ efekty są krótkotrwałe a my wyniszczamy swój organizm! Jeżeli miałaby Pani problem z ustaleniem prawidłowego jadłospisu zachęcam do kontaktu: tel. 506225670 lub joanna.wasiluk@o2.pl Pozdrawiam Mgr Joanna Wasiluk Dietetyk

Specjalista w zakresie dietetyki.
0

Witam,

dobrym rozwiązaniem będzie stosowanie odpowiednio zbilansowanej diety, poniżej wypisałam podstawowe zalecenia.

Zaleca się: 1. Spożywanie 5 posiłków dziennie (śniadanie bezpośrednio po przebudzeniu, natomiast kolacja około 2-3 godziny przed snem). 2. Białko pochodzące z produktów mlecznych, (np. jogurt naturalny, ser twarogowy, mleko, kefir) mięsa (chude gatunki mięs np. drób), ryb oraz jaj. 3. Tłuszcze, głownie niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe (omega- 3 oraz omega-6), których źródłem są oleje roślinne (spożywane na surowo np. jako dodatek do sałatek) oraz np. pestki dyni, nasiona słonecznika, migdały, orzechy. 4. Węglowodany pochodzące np. z pełnoziarnistego pieczywa, razowej mąki ( np. mąka orkiszowa), brązowego ryżu, pełnoziarnistych makaronów. 5. Spożywanie warzyw oraz owoców, które są źródłem wielu witamin i składników mineralnych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu. 6. Wypijanie wody około 1,5- 2 l/ dobę.

Zapraszam, także do odwiedzenia bloga http://fit-amina.blogspot.com/, którego prowadzę, gdyż zamieszczam tam porady dietetyczne oraz przepisy, które mogłaby Pani wykorzystać.

Pozdrawiam, Magdalena Borowiec

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy