Pokaż kategorie abcZdrowie.pl
Kobieta

Dwa miesiące temu pojawiły mi się dziesiątki maluteńkich kropek na ciele (ręce, uda, brzuch), wyglądają jak miniaturowe rubiniaki, niektóre blado czerwone, inne trochę ciemniejsze (mam bladą karnację, więc są dość widoczne na mojej skórze). Największa kropeczka osiąga 1.5 mm (jak wspominiałam - są malutkie). Nie mam zdjęcia tych kropeczek (nie posiadam kamerki internetowej ani skanera). Żadna z tych kropek nie swędzi, nie boli - czuję się jakbym ich w ogóle nie miała. Nie odczuwam żadnych szczególnych zmian w organiźmie. Na początku wzięłam leczenie we własne ręce i zaczęłam pochłaniać preparaty ziołowe na alergie skórne oraz smarować się różnymi kremami na alergie skórne. Niestety żadne nie pomogły. Zrobiłam morfologię z rozmazem - wszystkie parametry w normie. OB - 11 (do 15); CRP - 3.000 (do 5.000). Byłam u dermatologa, który zalecił mi kupienie kremów natłuszczających do skóry skłonnej do alergii w aptece oraz zażywać suplementy z dużą dawką witaminy C. Od dwóch tygodni nie ma żadnej poprawy; mam wrażenie, że jest ich więcej z każdym dniem. Niektóre są tak malutkie, że bardzo łatwo je przeoczyć. Nie wiem czy to ma związek, ale dwa miesiące temu dostałam nowe proszki od lekarza na zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne. Przez 4 dni miałam brać 1/2 tamtego proszka, na piąty dzień już cały. Kilka godzin po zażyciu całego proszka na piąty dzień pojawiły się te kropeczki. Od razu odstawiłam ten proszek i powróciłam do moich wcześniejszych proszków. Nie znam się na tym i nie jestem pewna czy to alergia czy może coś "gorszego". Jestem osobą nerwową, więc szybko wpadam w panikę. Staram się zachować zdrowy rozsądek, ale jakoś to nie wychodzi. Zaczynam panikować, że jest ze mną coś gorszego niż "zwykła" alergia. Bardzo proszę o odpowiedź. Wiem, że bez zobaczenia tych kropeczek będzie trudno cokolwiek powiedzieć, ale już nie wiem do kogo się zgłosić. Dziękuję.

Lek. Anna Syrkiewicz 79
Lek. Anna Syrkiewicz Lekarz medycyny rodzinnej, Warszawa Białołęka 79 poziom zaufania
Zaufany specjalista Umów wizytę

Witam serdecznie!

Jak słusznie Pani zauważyła konieczna jest wizyta u dermatologa, który będzie miał możliwość obejrzenia zmian skórnych pod dermatoskopem. Nieustąpienie zmian po regularnym natłuszczaniu skóry jest równie ważną informacją do lekarza co wygląd zmiany. Z tego też powodu powinna Pani powtórnie udać się na wizytę do lekarza i poinformać o braku spodziewanego efektu.

Niewielkie plamki na ciele mogą być objawem uczulenia na składnik leku. Ze względu na nieustąpienie zmian po odstawieniu leku przyczyna ta jest mało prawdopodobna.

Jasne plamki na całym ciele mogą być objawem wielu chorób ogólnoustrojowych, chorób pasożytniczych i chorób zakaźnych, a także zaburzeń nerwicowych. Powinna Pani zatem udać się także na konsultację do lekarza rodzinnego, który zleci szczegółowe badania i skieruje Panią do odpowiedniego specjalisty.

Pozdrawiam.

Podobne pytania

lekarzy jest teraz online

Zapytaj lekarza
zapytaj lekarza

za darmo

  • Odpowiedź w 24 godziny
  • Bez żadnych opłat
  • Lekarze, psychologowie, dietetycy

lekarzy jest teraz online

0/500