Kiwi - kalorie, smak, właściwości

Kiwi to owoce znane są ze swoich unikatowych właściwości. Kiwi to owoce, które powinniśmy spożywać regularnie ze względu na to, że zawierają one bardzo dużo składników odżywczych potrzebnych naszemu organizmowi. Kiwi są owocami popularnymi, zdrowymi oraz smacznymi. Jaka jest wartość kaloryczna kiwi?

Niska kaloryczność kiwi sprawia, że to idealny owoc dla osób na diecie odchudzającej
Niska kaloryczność kiwi sprawia, że to idealny owoc dla osób na diecie odchudzającej (123RF)

Kiwi to owoce o charakterystycznym smaku, jednak warto się do niego przyzwyczaić i poznać moc zdrowotnych właściwości drzemiących w kiwi.

Zobacz film: "Odżywiaj się zdrowo i jedz kiwi"

1. Kiwi - kalorie

Kiwi to owoc niskokaloryczny, zawierający około 61 kalorii na każde sto gramów. Dzięki temu, kiwi może być elementem diety dla osób odchudzających się, a nawet, jak twierdzi wielu lekarzy, powinno się w niej znajdować.

Błonnik zawarty w owocach kiwi sprawia, że nasz metabolizm szybciej działa, a perystaltyka jelit jest usprawniona.

Owoc kiwi pomoże nam również uporać się z zaparciami.

Kalorie w kiwi są na niskim poziomie, dlatego jest to idealna przekąska dla osób odchudzających. Kiwi nie zawiera naturalnie dużej ilości cukrów.

2. Kiwi - smak

Powinniśmy zawsze kupować świeże kiwi, co można poznać sprawdzając je dotykiem. Jeśli kiwi jest dojrzałe i świeże, jego skóra będzie lekko ustępować pod naszym dotykiem. W innym wypadku możemy poczekać, aż kiwi dojrzeje, trzymając je na przykład w papierowej torbie.

Charakterystyczny smak kiwi powoduje, że często, chcąc je spożyć, dodajemy do niego cukier lubi inne dodatki.

Dodanie cukru może sprawić, że charakterystyczny, kwaśny smak kiwi będzie nieco lepiej przyswajalny, jednak w takim wypadku wartość energetyczna kiwi zwiększy się wielokrotnie. Kiwi powinniśmy smakować w surowej postaci, bez żadnych dodatków.

Po pewnym czasie z pewnością przyzwyczaimy się do smaku i będziemy mogli cieszyć się owocem, który jest prawdziwą bombą witamin, minerałów i innych niezwykle ważnych dla naszego organizmu składników.

Pytania i odpowiedzi lekarzy na ten temat

Pozostałe pytania na ten temat

Jeśli jednak mamy problem ze smakiem kiwi, a mimo to nie chcielibyśmy go eliminować ze swojej diety, zawsze możemy dodać kiwi do sałatki owocowej, gdzie osłodę stanowić będą inne owoce. Sałatka owocowa z kiwi może jednak być wysokokaloryczna, dlatego powinniśmy ją przygotować z niskokalorycznych owoców z dodatkiem jogurtu naturalnego.

3. Kiwi - właściwości

Kiwi od początku swojej popularności w Europie nazywane było owocem zdrowia. Kiwi niezwykle bogate jest przede wszystkim w witaminę C, dzięki czemu jest to owoc zapobiegający grypie i przeziębieniom i innym schorzeniom mogącym wynikać z niedoboru tej witaminy.

Kiwi ma właściwości obniżające ciśnienie, ze względu na wysoką zawartość potasu. Osoby spożywające 3 średniej wielkości owoce kiwi dziennie, charakteryzowały się ciśnieniem skurczowym mniejszym o średnio 3,6 mmHg.

W 100 gramów kiwi znajdziemy aż 312 miligramów potasu, co skutecznie obniży nasze ciśnienie i zapobiegnie wielu chorobom układu krwionośnego.

7 produktów, które mają więcej błonnika niż jabłka
7 produktów, które mają więcej błonnika niż jabłka [8 zdjęć]

Błonnik pokarmowy (włókna pokarmowe) to jeden ze złożonych węglowodanów. Nie jest on trawiony w układzie...

zobacz galerię

Indeks glikemiczny kiwi wynosi 50, więc owoc ten może być spożywany przez cukrzyków w umiarkowanych ilościach, czyli najwyżej 200 gramów owocu na dobę. W 100 gramach kiwi znajdziemy 3 gramy błonnika, 15 gramów węglowodanów, w tym 9 gramów cukrów prostych, oraz wiele witamin i składników mineralnych.

spis treści
rozwiń

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!