Zapytaj lekarza

1 , 0 1 0 , 3 3 2

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Antykoncepcja hormonalna a samopoczucie?

Witam, rozpoczęłam stosowanie tabletek yasminelle ( zgodnie z tym jak podaje ulotka i poinformował ginekolog)  Biorę je już tydzień i występują u mnie takie dolegliwości jak zmienność nastroju, bóle głowy, dziś pobolewał mnie żołądek i jakbym odczuwała lekkie zawroty w głowie czy takie jakby uczucie ciężkości? Czy jest to normalne? W ulotce jest napisane że są to skutki uboczne stosowania zabezpieczenia hormonalnego, ale czy mój organizm zawsze będzie reagował tak na te tabletki ? Czy może jest to kwestia przyzwyczajenia organizmu ( do zmian bo jednak hormony to jakaś forma ingerencji w organizmie) i powyższe objawy po pierwszym opakowaniu miną? Dodam iż wcześniej nigdy nie stosowałam środków hormonalnych, dlatego nie wiem czy są to objawy normalne czy też powinnam się niepokoić. I kolejne pytanie jak długo występują plamienia? I czy przy takich objawach na pewno jestem chroniona i zabezpieczona przed niechcianą ciążą? Za odpowiedź z góry bardzo dziękuje.

KOBIETA ponad rok temu

Jak stosować prezerwatywy?

Redakcja abcZdrowie Stażysta/Rezydent, Warszawa
79 poziom zaufania

Skutki uboczne hormonalnej antykoncepcji są bardziej nasilone na początku stosowania - przez około pierwsze 3 miesiące. Dlatego ich wpływ na organizm można w pełni ocenić dopiero po upływie tego czasu. Najczęściej ustępują wtedy takie działania niepożądane jak nudności, plamienia, ból piersi. Niestety część skutków ubocznych może mieć miejsce przez cały czas stosowania tabletek. To zależy od organizmu kobiety. Niektóre z nas bardzo dobrze tolerują antykoncepcję hormonalną i czują się świetnie podczas jej stosowania. Jednak niektóre bardzo dotkliwie odczuwają skutki uboczne, co często zniechęca je do tej bardzo skutecznej formy antykoncepcji.

Pomimo występowania skutków ubocznych tabletki antykoncepcyjne zahowują bardzo wysoką skuteczność w zapobieganiu ciąży.

Niektóre działania niepożądane tabletek antykoncepcyjnych mogą być dla kobiety niebezpieczne. Lepiej zgłosić się do lekarza w przypadku objawów takich jak duszność, omdlenia, silne bóle kończyn dolnych (zakrzepica żylna), bóle w klatce piersiowej. Gdyby Pani zawroty głowy się powtarzały, proszę rozważyć wizytę u lekarza rodzinnego - w przypadku zażywania hormonalnej antykoncepcji może dojść do żylnej choroby zakrzepowo-zatorowej, która jest groźna dla życia. Jej ryzyko rośnie, gdy kobieta ją stosująca pali papierosy! Nie mam zamiaru Pani straszyć, ale uważam, że powinna Pani znać zagrożenie. Badaniem, które może wykluczyć wystąpienie żylnej choroby zakrzepowo-zatorowej jest niski poziom D-dimerów we krwi.

Hormonalna antykoncepcja jest bardzo skuteczna i wygodną metodą zapobiegania ciąży. Jednak obok wielu zalet posiada także wady. Niektóre osoby bardzo ją sobie chwalą, innym ona nie służy. Musi Pani rozważyc wszystkie za i przeciw. Polecam artykuły dotyczące antykoncepcji dostepne na naszym portalu.

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
umów wizytę 0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety