Zapytaj lekarza

1 , 0 2 1 , 3 0 7

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Dieta dla młodej mamy

Witam mam 28 lat 2 dzieci i wynik BMI ponad 40 pomocy!! nie stać mnie na drogie diety siłownie. Co robić nie mogę patrzeć na siebie
28 LAT ponad rok temu

Przechowywanie grzybów

Roma Wojtewicz Dietetyk, Poznań
76 poziom zaufania

Witam Proponuję wprowadzić zdrowe nawyki żywieniowe i stopniowo zwiększać aktywność fizyczną. Ważne jest aby 1) Spożywać codziennie 5 mniejszych posiłków, zamiast 3 obfitych - to wpłynie na regulację metabolizmu i zmniejszenie uczucia głodu pomiędzy posiłkami, a tym samym zapobiegnie podjadaniu. 2) Wybierać pełnoziarniste produkty zbożowe, bogate w składniki mineralne i błonnik - pieczywo z pełnego ziarna, mąkę razową, kasze, brązowy ryż, makaron razowy, płatki żytnie i owsiane, otręby 3) jako źródło białka spożywać ryby, mleko i produkty mleczne o niższej zawartości tłuszczu, a unikać kalorycznych serów żółtych, tłustych deserów mlecznych itp. 4) Unikać dań typu fast food oferowanych w barach szybkiej obsługi 5) Nie spożywać słodyczy i słonych,kalorycznych przekąsek, a zastąpić je warzywami i owocami, najlepiej w świeżej postaci 6) Przygotowywać dania poprzez gotowanie na parze i w wodzie oraz pieczenie w folii, a unikać smażenia (zwłaszcza na głębokim tłuszczu) Każdego dnia warto zmobilizować się do ćwiczeń, choćby w wymiarze 20 min. To pomoże w redukcji tkanki tłuszczowej i poprawi kondycję.

0

Witam, przede wszystkim proszę zapoznać się z zasadami prawidłowego żywienia, które znajdzie Pani w dziale http://portal.abczdrowie.pl/zdrowe-odzywianie Warto pamiętać o jego odpowiednim nawodnieniu, ponieważ paradoksalnie podczas gdy nasz organizm jest odwodniony zwiększa się tendencja do zatrzymywania wody w naszym ciele, co znacznie pogarsza wygląd skóry i zwiększa kilogramy na wadze. Dodatkowo woda przyspiesza metabolizm i oczyszcza nasz organizm z „toksyn”. Codziennie należy pić około 1,5-2 l wody/herbaty owocowej/zielonej/białej). Smak czystej wody można wzbogacić sokiem z cytryny i kilkoma listkami świeżej mięty. Należy unikać słodyczy i słonych czy tłustych przekąsek oraz gotowych dań. Powinna Pani jeść regularnie – co około 3 godziny, 5 posiłków dziennie. Z dziećmi może być się trudno zorganizować, dlatego nigdy nie należy czekać, aż dopadnie Panią tzw. wilczy głód i zawsze mieć koła awaryjne w postaci owoców świeżych i suszonych, jogurtów naturalnych, pokrojonych warzyw czy orzechów. Regularne jedzenie powoli pobudzić do pracy metabolizm, a organizm szybciej będzie spalał tkankę tłuszczową. Proszę również pamiętać, aby ćwiczyć regularnie minimum 3-4 razy w tygodniu po ponad 30 minut – tylko wtedy skutecznie spalimy tkankę tłuszczową. Jeśli brak Pani czasu i chęci warto przynajmniej codziennie spacerować. Pozdrawiam.

Dietetyk w poradni dietetycznej JeszFresh w Warszawie.
0

Bardzo ważne jest aby się Pani regularnie odżywiała czyli musi Pani spożywać 5 posiłków dziennie co 3-4h. Pierwszy posiłek powinien być spożyty do 1h od momentu wstania a kolacja ok. 2-3h przed snem. Kontrola podaży kalorii jest niezwykle istotna, bowiem wszelkiego rodzaju nadwyżki energii bardzo szybko kumulują się w postaci tkanki tłuszczowej, prowadząc nie tylko do zaburzeń w masie i składzie ciała, ale także różnego rodzaju problemów zdrowotnych. Również kiedy kaloryczność pożywienia jest zbyt niska lub nieustabilizowana, organizm często przechodzi w tzw. tryb oszczędzania, co objawia się zaniżeniem tempa przemiany materii i wzrostem tkanki tłuszczowej. Przy BMI powyżej 40, należy stopniowo redukować kaloryczność diety. Dlatego jednym z zasadniczych celów podjętej przez Panią terapii powinna być poprawa jakości odżywiania a także doprowadzenie organizmu do właściwej równowagi energetycznej, tak aby zapewnić funkcjonowanie przemiany materii na właściwym poziomie. W diecie nie może zabraknąć warzyw, praktycznie można jeść bez większych ograniczeń gdyż są niskokaloryczne a jednocześnie dostarczają nam wiele cennych składników odżywczych. Z owocami należy już bardziej uważać głównie z tymi słodkimi (np. śliwki, winogrona, banany). Zaleca się jednak aby w ciągu dnia spożyć 2 porcje owoców (porcja to np. jedno jabłko). Jako główne źródło energii powinny stanowić węglowodany złożone (pełnoziarniste pieczywo, kasze, musli, ryż brązowy lub paraboiled, makarony pełnoziarniste). W diecie nie może zabraknąć białka, które jest składnikiem budulcowym i pełni funkcje regulacyjne w organizmie. Należy spożywać chude mleko i jego produkty (naturalne jogurty, kefiry, maślanki, biały ser, z ograniczeniem ser żółty) chude mięso (drób, królik, cielęcina, jagnięcina, sporadycznie wieprzowina) jaja, ryby (głównie morskie, warto sięgnąć po tłustą rybę morską). W diecie nie może zabraknąć również tłuszczy, ale zaleca się ograniczanie tych pochodzenia zwierzęcego na rzecz tłuszczy pochodzenia roślinnego (oleje, oliwy, orzechy, pestki, nasiona) i tłuszczy rybich (ryby morskie). Z płynów należy wybierać wodę, min. 1,5l / dobę. Produkty, które powinna Pani wykluczyć z menu to głównie słone i słodkie przekąski, słodkie napoje a soki owocowe może Pani spożywać sporadycznie i w małych ilościach. Nie polecam również dań typu fast food i gotowych wysoko przetworzonych potraw. Jeśli chodzi o aktywność fizyczną, aby spalić tkankę tłuszczową należy wykonywać ćwiczenia aerobowe np. nornic walking, szybki marsz, bieganie, pływanie czy fitness.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy