Kobieta , 38 lat Od tygodnia przyjmuje Amaryl 1. Z dnia na dzień coraz bardziej boli mnie brzuch i jest bardzo wzdety. Do tego pojawiły sie straszne zawarcia.Boje sie cokolwiek zjeść zeby nie było jeszcze gorzej. Nadmieniam, ze mam refluks żoladkowo-przelykowy, nadwrażliwego jelita i nietolerancje laktozy. Czy istnieje jakiś zamiennik, który wyeliminuje mi efekty uboczne? Będę wdzięczna za odpowiedz, pozdrawiam.
Odpowiedź na pytanie znajduje się poniżej.
Zaufany specjalista Umów wizytę
Edytuj odpowiedź

Witam
To lek, który powinien być skonsultowany i ewentualnie wymieniony z pomocą lekarza diabetologa. Nie może Pani sama zamienników stosować. Przy problemach z refluxem i nadwrażliwości każde leki będą powodować podrażnienie a w dodatku lek zawiera laktozę. W początkowej fazie gdzie ma Pani bóle brzucha zalecam dietę lekkostrawną, gotowaną bez laktozy.

Magdalena Maciejewska
dietetyk Bydgoszcz
http://www.maciejewska.eu

 Redakcja abcZdrowie
Redakcja abcZdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Witamy serdecznie!

Zebraliśmy dla ciebie dodatkowe informacje dotyczące tematów poruszanych w pytaniu. Skorzystaj z linków poniżej, aby dowiedzieć się więcej:

  • Refluks żołądkowo-przełykowy – Refluks żołądkowo-przełykowy objawia się zarzucaniem treści z żołądka do przełyku. Dzieje się tak, ponieważ zmniejszone jest napięcie zwieracza dolnego przełyku, który w naturalnych warunkach powinien działać jak wrota zamykające światło tego narządu po przejściu kęsa pokarmu do żołądka.
  • Wzdęcia brzucha – Wzdęcia brzucha (bębnica) obok bólów brzucha i zaparć stanowią jedno z najczęstszych dolegliwości ze strony jamy brzusznej. Często chory nie zgłasza tych dolegliwości spontanicznie.

Nasi lekarze odpowiedzieli też na kilka podobnych pytań innych użytkowników: