Zapytaj lekarza

1 , 0 1 6 , 7 0 3

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Leczenie depresji a wystąpienie bezsenności

Lecze sie na depresja 4 lata ogolnie chodzi o bezsennosc bralem rozne dawki venlofaksyny ostatnio przez 4 miesiace 75mg nagle przed swietami nastopila u mnie bezsenosc dodam ze pare dni wczesniej zbyt duzo myslalem negatywnie wyrzuty sumienia jakies gniew od 14 dni biore zimovane ale nawey czasami jedna tabletka nie pomaga zasnoc wtedy biore jeszcze polowe odczuwam tez lek i rozdraznienie 2dni temu pani doktor zwiekszyla dawke do 150mg czy ta dawka moze miec wplyw na mojom bezsennosc a moze depr
MĘŻCZYZNA, 35 LAT ponad rok temu

4 lata leczenia bez wyraźnej zmiany to zdecydowanie za dużo. Proszę podjąć psychoterapię, a nie tylko przyjmować leki które nie zniweluja problemu (a i owszem mogą powodować opisane skutki uboczne). Pozdrawiam

0

Witam Pana Serdecznie,

To za długi czas leczenia farmakologicznego, mało skutecznego i uzależniającego. Według mnie doszło do nasycenia lekami, które już nie radzą sobie z objawami (wskazane wygaszanie stosowania leków- tylko w konsultacji z Lekarzem) Polecałabym Panu skorzystanie z terapii psychologicznej, która pomoże Panu dotrzeć do źródła problemów- powinna być na to u Pana gotowość.

Równolegle na dobry sen polecałabym Melatoninę, a przy obniżonym samopoczuciu witaminę D3, w dawce co najmniej 2000 jednostek.

Dużo Dobrego, Irena Mielnik-Madej

Psycholog, logoterapeuta, doradca i trener.
0

Witam serdecznie, Wspomina Pan o tym, że bezsenność pojawia się również w momentach występowania negatywnych myśli, wyrzutów sumienia, gniewu - proszę pamiętać, że leczenie depresji jest o wiele bardziej skuteczne, gdy łączy się ze sobą leczenie za pomocą farmakoterapii oraz psychoterapii. W trakcie spotkań z terapeutą może Pan przyjrzeć się pojawiającym się myślom i emocjom. Pozdrawiam, Karolina Pietrzak (karolinapietrzak.pl)

0

Witam, Jeżeli chciałby Pan skutecznie pozbyć się problemu i wyleczyć z depresji i bezsenności a nie jedynie zastąpić jedne objawy innymi objawami, to zachęcam do psychoterapii. Podczas psychoterapii leczy się nie tylko objawy depresji, ale również dociera się do przyczyny problemu i znajduje się sposób jego rozwiązania. Czas trwania terapii, o ile jest systematyczna, nie przekracza sześciu miesięcy. Bezsenność powinna ustąpić po kilku sesjach terapeutycznych. Gdyby chciał Pan porozmawiać o problemie, to zapraszam do kontaktu. Pozdrawiam serdecznie

Psycholog specjalizujący się w pracy z dziećmi z zaburzeniami wieku rozwojowego.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy