Kobieta , 26 lat

Pierwszy raz biorę tabletki. W niedzielę wzięłam ostatnią i do dziś nie mam okresu. Miałam stosunek, ale nie do końca było. Czy mam się obawiać? Czy po prostu organizm inaczej działa, ponieważ dopiero zaczęłam je brać?

Odpowiedź na pytanie znajduje się poniżej.
 Redakcja abcZdrowie 79
Redakcja abcZdrowie Stażysta/Rezydent, Warszawa Śródmieście
Edytuj odpowiedź

Dziś mija Pani trzeci dzień bez tabletki antykoncepcyjnej i brak krwawienia z odstawienia nie powinien niepokoić, gdyż nie u wszystkich kobiet krwawienie to rozpoczyna się 2-3 dnia. Nieprawidłowa jest sytuacja nie wystąpienia jakiegokolwiek krwawienia do dnia rozpoczęcia kolejnego opakowania. Krwawienie z odstawienie nie musi, także zakończyć się do momentu rozpoczęcia nastepnego opakowania.

 Redakcja abcZdrowie
Redakcja abcZdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Witamy serdecznie!

Zebraliśmy dla ciebie dodatkowe informacje dotyczące tematów poruszanych w pytaniu. Skorzystaj z linków poniżej, aby dowiedzieć się więcej:

  • Ginekologia – Profilaktyką i leczeniem chorób wyłącznie żeńskiego układu płciowego zajmuje się ginekologia. Problemy ginekologiczne obejmują zaburzenia miesiączkowania, stany zapalne pochwy, antykoncepcję, niepłodność, nowotwory narządów rodnych, badania piersi, anorgazmię, problemy z ciążą, nadżerki czy zapalenia przydatków.
  • Antykoncepcja – Antykoncepcja sprawia, że ludzie mają coraz większy wpływ na tak zwane świadome planowanie rodziny. Metody antykoncepcyjne umożliwiają regulowanie płodności i odpowiedzialne podejmowanie decyzji o posiadaniu potomstwa w chwili, gdy zaistnieją optymalne warunki, zarówno dla nowego członka rodziny, jak i samych przyszłych rodziców.

Nasi lekarze odpowiedzieli też na kilka podobnych pytań innych użytkowników: