Zapytaj lekarza

1 , 0 1 8 , 7 4 6

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jak zgubić kilka kilogramów przy małej aktywności fizycznej?

Mam 14 lat i ważę 85 kg, 175 cm wzrostu, chłopak. Jestem mało aktywny fizycznie. Czuję się fatalnie i proszę o pomoc jak zgubić zbędne kilogramy.
, 14 LAT ponad rok temu

Witam! Aby schudnąć trwale i w najbardziej korzystny dla zdrowia sposób powinieneś wyrobić sobie zdrowe nawyki żywieniowe. Przede wszystkim musisz zrezygnować ze słodyczy, wszelkich fast foodów, słodkich napojów, soków i wód. Walkę ze zbędnymi kilogramami wspomoże także systematycznie podejmowana aktywność fizyczna (co najmniej 3 razy w tygodniu). Rodzaj treningu ma tutaj dugorzędne znaczenie, ważne aby był to sport który sprawi Ci przyjemność i którego nie będziesz traktował jako przykrego obowiązku. Więcej porad odnośnie efektownego i zdrowego odchudzania znajdziesz w artykule: http://portal.abczdrowie.pl/zasady-zdrowego-odchudzania

Rezydentka w Wojewódzkim Szpitalu Zespolonym w Kielcach.
0

Witam, Jedynym sposobem na zgubienie zbędnych kilogramów w Twoim przypadku jest zmniejszenie kaloryczności posiłków. Jednak zmniejszenie porcji i ilości kalorii może przynosić skutek tyko do pewnego momentu, ponieważ u każdej osoby odchudzającej się pojawia się moment przestoju spadku masy ciała, ponieważ organizm zaczyna bronić zgromadzonych rezerw energetycznych, czyli tkanki tłuszczowej. Dlatego radzę dla Twojego zdrowia abyś wybrał sobie jakiś sport, który nie sprawia Ci dużych trudności. Pozdrawiam

Mgr Edyta Obolewicz jest wykwalifikowanym dietetykiem z doświadczeniem w pracy z pacjentami. W pracy zawodowej skupia się na kompleksowym podejściu do pacjenta oraz jego problemów, proponując indywidualnie dobrane porady dietetyczno-żywieniowe. Prowadzi prywatny gabinet dietetyczny Mr&Mrs Beauty w Gdyni.
0

Witam, przede wszystkim postaraj się zastosować do podstawowych zaleceń zdrowego żywienia i zmniejsz nieco porcje jedzenia. Oto najważniejsze zasady: Zjadaj 5 posiłków dziennie - 3 główne - I śniadanie, obiad i kolacja i 2 przegryzki - II śniadanie i podwieczorek. Ważne, aby posiłki były odpowiednio rozłożone w czasie- najlepiej, co 3 godziny, a nie rzadziej niż 5 i aby ostatni wystąpił nie później niż 3 godziny przed snem. Produkty zbożowe wybieraj pełnoziarniste, bogate w błonnik, m.in.: otręby, mąki razowe, ryż brązowy, płatki nieekstradowane np. owsiane, kasze gruboziarniste (gryczana, pęczak), pieczywo razowe, makaron pełnoziarniste Z produktów mlecznych wybieraj: Mleko o zawartości tłuszczu od 0,5-2% Jogurty, kefiry, maślanki naturalne o obniżonej zawartości tłuszczu Sery twarogowe chude, serki ziarniste light, serki homogenizowane naturalne o jak najniższej zawartości tłuszczu Dieta powinna obfitować przede wszystkim w warzywa, które powinny być jada przy każdym posiłku. Owoce, zwłaszcza w diecie mającej na celu redukcję masę ciała powinny być ograniczone do 2 porcji dziennie. Wybieraj chude gatunki mięs, głównie drób, indyk, schab środkowy, wołowinę bądź cielęcinę. Zrezygnuj z tłustych gatunków mięs, podrobów (wątróbka, mózg, nerki) oraz produktów z nich produkowanych jak np. pasztety czy pasztetowe Z wędlin wybieraj chude gatunki, tylko typu szynki. Staraj się nie jadać parówek, kabanosów i cienkich kiełbas, które zawierają sporo tłuszczu Mięso i ryby jadaj przygotowane na parze, gotowane w wodzie, grillowane, pieczone lub duszone. Staraj się zrezygnować ze smażenia, a jeśli już na stół trafia kotlecik to najlepiej, by był bez panierki. Pieczywo smaruj cienko margaryną lub zrezygnuj z tego Oleje roślinne spożywaj na surowo np. dodając je do sałatek. Zrezygnuj z dodawania śmietany lub majonezu jako dipów do sałatek i surówek. Cukier i słodycze to źródło „pustych kalorii”, aby zmniejszyć ilość cukru w diecie należy: • Zrezygnować z picia napojów słodkich • Nie dosładzać ciepłych napojów cukrem jak kawa czy herbata • Unikać zastępowania posiłku szybko i łatwo dostępnymi słodyczami • Unikać spożywania słodkich przekąsek, zastępując ich innymi produktami jak warzywa czy owoce Płyny tj. herbata bez cukru oraz woda mineralna, możesz pić bez ograniczeń. Nie dosładzaj potraw, dostarczasz w ten sposób dodatkowych pustych kcal. Unikaj słodkich napojów np. cola ma aż 5 łyżeczek cukru w 250 ml (tj. szklance). życzę powodzenia :-)

0

Witaj. Przede wszystkim powinieneś zacząć prawidłowo się odżywiać i być bardziej aktywnym fizycznie. Pamiętaj jednak, że stosowanie odchudzających diet bez opieki dietetyka/lekarza nie jest wskazane u osób w wieku dojrzewania (czyli w Twoim przypadku), dlatego nie sięgaj po popularne diety odchudzające i nie stosuj ograniczenia kalorii na własną rękę. Nie oznacza to jednak, że nie możesz schudnąć bez niczyjej pomocy. Przede wszystkim zajrzyj do naszego działu http://portal.abczdrowie.pl/zdrowe-odzywianie i zacznij stosować się do zaleceń, które tam znajdziesz. Główną zasadą jest jedzenie o w miarę stałych porach (co 2-3 godziny) - 4-5 posiłków dziennie, 2-3 większych i 2 przekąsek (owoce, orzechy, jogurty naturalne, itp.). Unikaj za to tzw. bomb kalorycznych – gotowych kanapek i innych gotowych dań, produktów typu fast food, słodyczy (jedz je nie częściej niż 1 raz w tygodniu w małych ilościach) i słodkich napojów (napoje owocowe, nektary, napoje gazowane). Pamiętaj też o ćwiczeniach - nami co najmniej 3 razy w tygodniu po minimum 30 minut. Pozdrawiam.

Dietetyk w poradni dietetycznej JeszFresh w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy